Home » , » လူမ်ဳိးစကားနဲ႔ စာေပ (သုိ႔မဟုတ္) သမုိင္းကုိ ျပန္လည္ခံစားျခင္း အပုိင္း (၁)

လူမ်ဳိးစကားနဲ႔ စာေပ (သုိ႔မဟုတ္) သမုိင္းကုိ ျပန္လည္ခံစားျခင္း အပုိင္း (၁)

Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Monday, June 3, 2013 | 10:28 PM

ထား၀ယ္မွာသမိုင္း႐ွိတယ္။
သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္း
စာေရးသူ – ဦးဉာဏ၀ရ 
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လူမ်ဳိး  (၁၃၅) မ်ဳိးရွိေၾကာင္း မွတ္သားရပါတယ္။ စာေရးသူအေနနဲ႔ အမွန္အတုိင္း၀န္ခံရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ (၁၃၅) မ်ိဳးလုံးကုိ ေရျပပါဆုိရင္ မေရတတ္ဘူးလုိ႔ပဲေျပာရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ လူမ်ဳိးႀကီးအုပ္စုကုိေတာ့ ျမန္မာ၊ ကရင္၊ ကယား မြန္၊ ခ်င္း၊ ရခုိင္ စသည္ျဖင့္ ငယ္ငယ္က ၾကားဖူးထားတာမုိ႔ ေရးတတ္ေနပါတယ္။ ဒါဆုိ ထား၀ယ္ဆုိတဲ့ လူမ်ိဳးကုိေရာ ဘယ္အုပ္စုထဲထည့္ရမွာပါလိမ့္? ေမးသင့္တဲ့ေမးခြန္းေလးပါပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထား၀ယ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးဆုိတာ ျမန္မာထဲမွာပါတာေပါ့လုိ႔ ေျပာမွာကုိ ၾကားေယာင္ေနပါေသးတယ္။ စာေရးသူကုိယ္တုိင္ ငယ္ငယ္က ထင္ခဲ့ဖူးတဲ့ အထင္မ်ဳိးပါပဲ။ ဒါကလဲ အမွားမ်ားလုိ႔ အမွန္ထင္ခဲ့တဲ့ အထင္တစ္ခုပါ။

“ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေရွးက်ေသာ တုိင္းရင္းသားတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္၊ ေရွးပေ၀သဏီကပင္ တုိင္းျပည္ ၿမိဳ႕ျပ ထီးနန္းႏွင့္တကြ ထား၀ယ္စကားေျပာသည့္ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးဟူ၍ ရွိေနသည့္အျဖစ္ေၾကာင့္ ထား၀ယ္စကားဟု တစ္ဘာသာ ျမန္မာစကားႏွင့္ လုံးလုံးကြဲ၍လည္းေကာင္း စကားတူအသံ၀ဲ၍လည္းေကာင္း ယေန႔တုိင္ေျပာေနၾကသည္” ဟု
၁၉၇၁ ခုႏွစ္ထုတ္ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း အတြဲ (၅) စာမ်က္ႏွာ(၂၀၂) ေဖၚျပခ်က္ကုိ သိရေတာ့မွ ထား၀ယ္လူမ်ိဳးမ်ားဟာ ျမန္မာအုပ္စုထဲမွာ မပါတဲ့ ထား၀ယ္တုိင္းရင္းသား
စစ္စစ္ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ သိရပါေတာ့တယ္။

အရင္က အမွားကုိ အမွန္ထင္ခဲ့တဲ့အရာဟာ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းေၾကာင့္ ပ်က္ပ်ယ္သြားၿပီဆုိရင္လဲ မွန္မယ္ထင္ပါတယ္။ အမွားကုိပယ္ အမွန္ကုိတကယ္သိခြင့္ ရလုိက္တဲ့အတြက္ ရင္မွာျဖစ္ပြားရတဲ့ ပီတိကေတာ့ အတုိင္းအဆမဲ့ပါပဲ။ သူမ်ားအေျပာနဲ႔ အေမွာင္က်ခဲ့တဲ့ အသိကုိ အခုေတာ့ အလင္းနဲ႔ဖြင့္ခြင့္ရလုိက္လုိ႔ ၀မ္းသာလုိ႔ မဆုံးခဲ့ဘူးဆုိရင္ေကာ မွားမယ္တဲ့လား။ ဒါဆုိရင္ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးဆုိတာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တုိင္းရင္းသားတစ္မ်ဳိးအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္ရွိခဲ့တယ္ဆုိတာ လုံး၀ေသခ်ာေနၿပီေပါ့။ အေမရိက ေရာက္ေနတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စကားေလးကလဲ တအားတက္ေစပါတယ္။ ေျပာတာေလးက ဒီလုိပါ။

 ျမန္မာႏုိင္ငံဟာလူမ်ဳိးစုံတုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔တည္ေထာင္ထားတဲ့
 ျပည္ေထာင္စုႀကီးတစ္ခုျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
 ျမန္မာကေတာ့ အုပ္စုႀကီးတဲ့ တုိင္းရင္းသားတစ္မ်ဳိးပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့တာပါ။
ဒါဟာလဲ မသိပဲ ရမ္းေျပာတဲ့ စကားမဟုတ္ေလာက္ဘူးဆုိတာကုိလဲ ယုံၾကည္ေနပါတယ္။ ယုံၾကည္မႈေတြပုိမုိ ခုိင္မာလာေအာင္ သမုိင္းေလးကုိ တခ်က္ေလာက္ငဲ့ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

 ေပါ့လုိ႔ ေလ်ာ့ခဲ့ရသလုိ ေပါ့လုိ႔ ပ်က္ခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ေတြဟာလဲ ျမန္မာသမုိင္းမွာ အထင္အရွားရွိေနပါတယ္။ ျမန္မာအရင္ေပၚခဲ့တဲ့ ပ်ဴနဲ႔ သေရေခတၱရာ အေၾကာင္းေလ့လာရင္ သိသြားရမဲ့အျဖစ္ပါ။ စာေရးသူအေနနဲ႔ ရဲရဲႀကီးေျပာႏုိင္တာကတစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တည္ရွိေနတဲ့ လူမ်ဳိးေတြထဲမွာ ထား၀ယ္လူမ်ဳိး ထား၀ယ္တုိင္းရင္းသားဆိုတာ အရင္ကလဲရွိခဲ့ေၾကာင္း အခုလဲရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္းပါပဲ။ ျမန္မာထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိလဲ ေသေသခ်ာခ်ာႀကီးသိေနပါတယ္။

စာဖတ္သူမ်ားေရာ ဘယ္လုိထင္ပါသလဲ? ေလ့လာၾကည့္ပါ။

 ေျပာတဲ့အတုိင္း ယုံၾကည္ရမယ္လုိ႔ မဆုိလုိပါဘူး။

 ေခတ္မီတဲ့ ကာလမွာ ေမြးဖြားလာသူမ်ားဟာ ေျပာစကားကုိ အရမ္းယုံရမဲ့အေျခအေန မရွိေတာ့ပါဘူး။ သိေအာင္လုပ္ဖုိ႔နဲ႔ အမွန္ကုိ ရဲရဲယူတတ္ဖုိ႔ပဲရွိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားဟာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳး တုိင္းရင္းသားတစ္မ်ဳိးအျဖစ္ တည္ရွိေနတယ္ဆုိတာကုိ ေျပာရဲတယ္ထင္ပါသလဲ?

စာဖတ္သူမ်ားသာ ထား၀ယ္စစ္စစ္ဆုိရင္ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္း (ယခု ၿမိဳ႕ေဟာင္းရြာ) ကုိ ေရာက္ဖူးသင့္တယ္ထင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ရွင္ဇလြန္ ေစတီတစ္ဆူရွိတယ္ဆုိတာကုိပါ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။  

ေစတီ ေတာ္ရဲ႕ေခါင္းေလာင္းပုံပတ္လည္မွာ အဂၤေတနဲ႔ပုံေဖၚထားတဲ့ သီရိ၀စၦ အမွတ္အသားမ်ားကုိ သတိထားဖူးပါသလား? အဲဒီအမွတ္အသားမ်ားဟာ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ ျဗဟၼဏ၀ါဒ၊ ဗုဒၶ၀ါဒ၊ ဇိန (ဂ်ိန္း)၀ါဒတုိ႔တြင္ အထြတ္အျမတ္ ထားေသာ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ အမွတ္အသားတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးက်တဲ့အမွတ္အသားနဲ႔ တည္ၿငိမ္စြာ ရပ္ၿပီး ေအးခ်မ္းတဲ့အရိပ္ ႏူးညံ့တဲ့အသိမ်ားကုိ ေပးေနတဲ့ ရွင္ဇလြန္ေစတီကုိ ေအဒီ (၇၈၈) မွာ တည္ထားခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ သက္ေသတစ္ခုက ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ား ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈကုိ ပုိင္ဆုိင္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာကုိေစာစြာ ကုိးကြယ္ခဲ့တယ္ဆုိတာကုိပါ ေျပာျပလ်က္ရွိပါတယ္။ ဒါ့တင္ပဲ့လား။ ေအဒီ () ရာစုမွ အထိမ္းအမွတ္မ်ားကုိ ထိန္းသိမ္းထားပါတယ္ဆုိတဲ့ ေကာ့ဂြန္းဂူတြင္ လွဴဒါန္းထားတဲ့ ေျမပုံဘုရားတြင္ပါရွိတဲ့ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ား အမည္၌ ယိခီ ထ၀ယ္စားသံဗ်င္ႏွင့္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕စားလုိ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားတာကုိက ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ေစာစြာေျခခ်ခဲ့သူမ်ားဆုိတာကုိပါ ထပ္ဆင့္အသိေပးလ်က္ရွိပါတယ္။ စာဖတ္သူမ်ား လက္ခံဖုိ႔ခက္ခဲေနတုန္းပဲ့လား။ ဆက္လက္ဖတ္ရႈပါဦး။ ထန္မင္းဆက္ သမုိင္းတြင္းပါရွိတဲ့ ေအဒီ (၇၅၆) ေႏွာင္းပုိင္း၏ ပ်ဴေခတ္ ကာလအေျခအေနကုိ ေဖၚျပတဲ့ေနရာမွာ ဒီလုိေလးေျပာျပထားပါေသးတယ္။ ေထာ္၀မ္၏ ေရွးေဟာင္းအသံ ထြက္သည္ Da-Van ႏွင့္ နီးစပ္ပါသည္။ ထုိေနရာသည္ ဒြါရာ၀တီႏွင့္ ဆက္စပ္သည္ ဟုဆုိထား၍ ဒ၀ယ္ (ထား၀ယ္) ဟုဆုိလ်င္ သင့္မည္ထင္ပါသည္။ ေစြမင္းဆက္သမုိင္းကလည္းေကာင္း ထန္မင္ဆက္သမုိင္းကလည္းေကာင္း ခမာသည္ စမၸါႏွင့္ ေထာ္ဟြမ္ (ထား၀ယ္) တုိ႔ႏွင့္ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္ဆင္ခဲ့သည္ ဆုိသည္ဟု ပါရွိခဲ့သည္။
 ေနာက္တစ္ေနရာတြင္ အနိရုဒၶႏွင့္ မင္းအဆက္ဆက္တုိ႔ အနီးအပါးကုိခ်ဲ႕ထြင္သိမ္းသြင္းသည့္အခါမွ ေပၚေပါက္ရာအက်ယ္အ၀န္းကား  
ေျမာက္  ေကာင္စင္မွ ေတာင္တလုိင္သေရႏွင့္ ထ၀ဲ အထိျဖစ္သည္ဟု ေဖၚျပထားျခင္းပင္။ ဒီသမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားဟာ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ရပ္တည္ခဲ့႐ုံမက ကုိယ္ပုိင္စကားနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈကုိပါ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္သူတုိ႔အျဖစ္ ေဖၚျပလ်က္ရွိပါတယ္။ 
 ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာနဲ႔မတူ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ား တကယ္ရွိခဲ့တယ္ဆုိတာကုိ ေျပာရဲခဲ့တာပါ။ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားကေရာ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ေရွး က်လြန္းမက ေရွးက်တဲ့ ေရွးေဟာင္းစကားမ်ားကုိ သမုိင္းစဥ္လာမပ်က္ေျပာေနတဲ့ ထား၀ယ္သားမ်ားပါဗ်ာလုိ႔ ေျပာ ရဲတဲ့သတၱိ မရွိၾကဘူးလား။ ထား၀ယ္လူမ်ိဳးပါလုိ႔ေရာ လူေရွ႕မွာ ေျပာရမွာ ရွက္ေၾကာက္ေနတုန္းပဲ့လား။ သမုိင္းမရွိလုိ႔ ရွက္ေၾကာက္ေနတယ္ဆုိရင္ လက္ခံႏုိင္ေပမယ့္ သမုိင္းအတိအက်ရွိလ်က္နဲ႔ ရွက္ေနတယ္ ေၾကာက္ေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ စာဖတ္သူဟာ ထား၀ယ္စကားေျပာတဲ့ ထား၀ယ္သားေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ပါဘူး။ ျမန္မာစကားေျပာတဲ့ ျမန္မာမ်ားပဲျဖစ္မွာပါ။ ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ္ပုိင္စကားကုိ တန္ဖိုးမထားသူရယ္လုိ႔ ရွိမယ္မ ထင္ပါဘူးေလ။ သမုိင္းအခုိင္အမာရွိေနတဲ့ လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနတာမုိ႔ ထား၀ယ္သားပါလို႔ ထား၀ယ္စကားနဲ႔ ရဲရဲႀကီးေျပာျပလုိက္ပါ။ အထင္ေသးစကားနဲ႔ ေျပာလာခဲ့မယ္ဆုိရင္လဲ ေျပာသူကုိ သမုိင္းမသိသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ စာနာစြာနဲ႔ နားလည္ေပးလုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ စာဖတ္သူကုိယ္တုိင္ ေရွးေဟာင္းလူၾကီး ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ လူႀကီးျဖစ္ရင္ လူႀကီးလူေကာင္းပီသဖုိ႔ လုိအပ္လုိ႔ပါ။
လူမ်ဳိးရယ္လုိ႔ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ စကားဟာ အဓိကအခန္းက႑မွာရွိေနတယ္ေျပာရင္ စာဖတ္သူမ်ားလက္ခံႏုိင္ပါ့မလား? စကားမရွိပဲ လူမ်ိဳးျဖစ္လာတဲ့လူဆိုတာ ကမၻာမွာရွိႏိုင္ပါ့မလား။ ေခတ္နဲ႔အညီေမြးဖြားၿပီး ေျပးလႊားေနတဲ့ လူသားမ်ားအတြက္ ေလ့လာဖုိ႔ အခြင့္အေရးအမ်ားႀကီးရွိတယ္ဆုိတာ မေမ့ပါနဲ႔။ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားဟာ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားေတြ မသုံးတဲ့ အသံုးအႏႈံး မေျပာတဲ့စကားလုံးကုိ ေရွးေခတ္မွသည္ အခုထိ ေျပာေနတယ္ဆုိတကုိ ထား၀ယ္သားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ စာေရးသူေကာင္းေကာင္းႀကီးသိပါတယ္။ ေလ့လာလုိ႔သိရတာပါ။ စကားတစ္ခ်ဳိ႕တူ႐ုံနဲ႔ လူမ်ဳိးတူသြားရတဲ့အျဖစ္ဆုိတာ မရွိေလာက္ပါဘူး။ အဲလုိသာျဖစ္သြားခဲ့မယ္ဆုိရင္ ျမန္မာတစ္မ်ဳိးလုံး အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးျဖစ္သြားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ စာဖတ္သူ မ်က္စိလည္သြားပါသလား? တစ္ခ်က္ေလာက္ အာ႐ုံစုိက္ၿပီးဖတ္ၾကည့္ပါဦး။
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားေျပာေနတဲ့စကားထဲမွာ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဖုန္း၊ ကား၊ ဆုိင္ကယ္ စတဲ့ စကားေတြပါေနပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ့္စကားမွာမရွိတဲ့ စကားတစ္ခုကုိ အလြယ္တကူေမြးစားတဲ့ သေဘာတစ္ခုပါပဲ။ ဘာသေဘာမွမဟုတ္ပါဘူး။ ဆုိပါစုိ႔။ ကြန္ပ်ဴတာ ဆုိတဲ့အဂၤလိပ္စကားကုိ ေမြးစားတာမ်ဳိးမလုပ္ပဲ ျမန္မာလုိနဲ႔ တုိက္႐ုိက္ဘာသာျပန္ၾကည့္ပါ။ အေတာ္ခက္တာကုိ စာဖတ္သူမ်ားေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ေမြးစားၿပီးေျပာ႐ုံနဲ႔ အဲဒီ လူမ်ိဳးျဖစ္သြားတယ္ လူမ်ိဳးထဲမွာ ပါတယ္ေျပာရင္ စာဖတ္သူအပါအ၀င္ ဘယ္သူမွလက္ခံမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သမုိင္းကုိမေလ့လာတဲ့ ထား၀ယ္မ်ားကေတာ့ တစ္မ်ဳိးေတြးတာကုိ ၀မ္းနည္းစြာေတြ႔ရပါတယ္။ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးဆုိတာ ျမန္မာစကားကုိ အသံမပီပဲေျပာတဲ့ လူေတြမုိ႔ ျမန္မာထဲမွာပါတယ္ဆုိတဲ့အေတြးကုိ ဘုိးဘြားလက္ထက္ကတဲကယူလာတာမုိ႔ မ်ဳိးဆက္သစ္လူသားမ်ားဟာလဲ အလြယ္တကူပဲ လက္ခံသြားပါေတာ့တယ္။ တစ္ခ်က္ေလာက္ ေလ့လာၾကည့္ပါ ထား၀ယ္တုိ႔။

ကုိယ္ပုိင္စကားကုိ အရင္သုံးခဲ့သူမ်ားဟာ ဘယ္သူေတြလဲဆုိ တာကုိပါ။ ၁၉၆၀၊ ၁၉၆၁ ခု တကၠသုိလ္ႏွစ္ပတ္လည္ မဂၢဇင္းမွာ ေဖၚျပခ်က္ေလးကုိ ဖတ္ၾကည့္လုိက္ပါဦး။
 ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမဆုံးၿမိဳ႕ျပ ထီးနန္းမ်ား တည္ေထာင္ခဲ့ၾကေသာ ပ်ဴမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းကုိ ဒီလုိေဖၚျပထားပါတယ္။  
ဘာသာစကားအေနျဖင့္ တိဗက္-ျမန္မာ (Tibeto-Burma) စကားျဖစ္ေၾကာင္း ရဲရဲ ေျပာႏုိင္သည္၊ ျမန္မာႏွင့္ အမ်ဳိးနီးစပ္ဟန္ရွိသည္။ တစ္သံလွ်င္ သေဘာအဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးတည္းဟူေသာ ဘာသာစကားျဖစ္၍ ၀ဏၰသံပိတ္ကုိပင္ အတြဲမခံေခ်၊ အသံနိမ့္ျမင့္ထင္ရွား၍ စာေရးသားရာ၌ အသံအေလးအေပါ့ညႊန္းရန္ (၀ိသဇၨနီ)မ်ားကုိ သုံးသည္။ အထူးသျဖင့္ သသၤကရုိက္သက္ အမ်ိဳးျခားစကားလုံးမ်ားကုိ ယူငင္သုံးစြဲေၾကာင္း သိရသည္ ထုိအခါ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းအတြဲ ()တြင္ ေဖၚျပေသာ ထား၀ယ္လူမ်ိဳးသည္ တိဗက္-ျမန္မာအစုမွ ျမန္မာလူမ်ဳိးအစု၀င္ျဖစ္သည္ ဟူေသာေဖၚျပခ်က္ႏွင့္ ဆရာေမာင္ေလးတင့္၏စာတမ္းပါ (ယေန႔ ျမန္မာစကား စာအေရးသားတုိ႔တြင္ လုံး၀မရွိေသာ ()ဆြဲသံမ်ား (ေအာ)သရေနာက္ သတ္သံမ်ားသည္မ်ားသည္ ထား၀ယ္စကား၌ ယေန႔တုိင္သုံးစြဲေနဆဲျဖစ္ၿပီး ထုိအသံ စာလုံးေပါင္းမ်ားသည္ ျမန္မာထက္ေစာ၍ ေပၚခဲ့သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားခန္႔မွန္းအဆုိျပဳထားသည့္ ပ်ဴစာတြင္ ရွိေနျခင္း (ျမေစတီေက်ာက္စာ ေလးဘာသာ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ျပတုိက္၊ ယဥ္ေက်းမႈဗိမာန္၊ ၁၉၅၄) ဟူေသာေဖၚျပခ်က္ဟာ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဘယ္ေလာက္ ေစာေစာေပၚခဲ့တယ္ဆုိတာ ခန္႔မွန္းႏုိင္ပါတယ္ 
 စာဖတ္သူမ်ား သိသာေအာင္ (လ)ဆြဲသံ (ေအာ)သရေနာက္ နသတ္သံနဲ႔ သုံးစြဲေနတဲ့ ထား၀ယ္စကားမ်ားအေၾကာင္းကုိ တင္ျပပါရေစဦး။

ထား၀ယ္စကားထဲမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသားအားလုံးမသုံးႏုိင္တဲ့စကားျဖစ္တဲ့
 ပႅပ္ (ညာတာ၊ လိမ္တာ)။  ပႅီး (ပိန္း)။  ေပါႅန္း (ေျပာင္း)။  ေပ ႅး (ေျပး) ။ ေကႅာန္း (ေက်ာင္း)
 ကႅီး (က်ီးကန္း)။ စတဲ့စကားမ်ားပါပဲ။

ဒီလုိ စကားမ်ဳိးနဲ႔ အသံကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံသားအားလုံး ထား၀ယ္သူ ထား၀ယ္သားမွလြဲရင္ ဘယ္သူမွ မေျပာႏုိင္ဘူးဆုိတာ ရဲရဲႀကီးေျပာရဲပါတယ္။

 ၿပီးေတာ့ (ေအာ)သရေနာက္ န သတ္အသံမ်ားကေတာ့.....
 ေကာန္း (ေကာင္းတယ္)။  ေအာန္း (မ်က္စိေစြ)။
 ေတာန္း (ေတာင္းသည္) ။
 ေဆာန္း (ေဆာင္းထားသည္)။ စတဲ့စကားလုံးမ်ားကုိပါ ကုိယ္ပုိင္အသံအေနနဲ႔ သုံးစြဲေနတာပါ။ ဒါ့တင္ပဲလားဆုိေတာ့ ျမန္မာစကားနဲ႔ လုံး၀ကြဲလြဲတဲ့ စကားလုံးမ်ားကုိပါေျပာဆုိေနတဲ့ လူမ်ဳိး တစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိပါ ယုံထားပါ။ စာဖတ္သူမ်ား အခုေရးျပလိုက္တဲ့စကားမ်ားကုိေတြ႔ရင္ သိသြားပါလိမ့္မယ္။
 ေဖာတ္သန္းေခႅးေခ်ာတ္ (ပုတ္သင္ညိဳ)
ရွိးဂိုသီး (သေဘာၤသီး) စတဲ့စကားေတြပါ။ ဘာသာေဗဒအေနနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာခ်င္တယ္ဆုိရင္ ေတာနယ္မ်ားကုိသြားျပီး
 ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ထား၀ယ္မ်ား ေရွးက်လြန္းတဲ့စကားကုိ ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိးအခုထိ သုံးစြဲေနတယ္ဆုိတာကုိ အံ့ၾသစြာေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ေရွးက်တဲ့စကားေျပာရလုိ႔ ရွက္ေနတာလား။ ရွက္စရာလုိ႔ ထင္ရင္ အမ်ဳိးကုိ သစၥာေဖါက္ရာေရာက္တယ္ဆုိတာကုိေရာ စာဖတ္သူမ်ားသိပါရဲ႕လား။ သစၥာေဖါက္သူအတြက္ တန္ျပန္အက်ဳိးအေနနဲ႔ ေရာက္လာမွာကေတာ့ ဘယ္သူမွ လူရာသြင္းမွာမဟုတ္သလုိ လူမ်ဳိးမ်ားၾကားမွာလဲ မ်က္ႏွာသာေပးခံရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးဆုိတာ ေအဒီ (၈)ရာစုေလာက္ကတည္းက ေရွးစကားကုိေျပာျပီး အမ်ဳိးကုိေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သူအျဖစ္ ေရွးက်လြန္းတဲ့စကားကုိ အခုထိေျပာရင္း လူမ်ဳိးနဲ႔ သိကၡာကုိ ေစာင့္ထိန္းထားဆဲပါ။
သမိုင္းကုိ ေက်ာခုိင္းခ်င္တဲ့ အသိမဲ့ ေခတ္ေပၚလူငယ္မ်ားေၾကာင့္ ေရွးစကားကုိ ႏွစ္ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး ထိန္းသိမ္းခဲ့တဲ့ ေရွးထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားကုိ သစၥာေဖါက္ရာ ေရာက္မေနဘူးလား။ 
 ေရွးေရွးက ကိုယ့္စကား ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈကုိ ထိန္းသိမ္းရင္း ကုိယ့္ေနရာေဒသကုိကာကြယ္ခဲ့တဲ့ ေရွးထား၀ယ္ႀကီးမ်ားကုိ ေက်းဇူးအထပ္ထပ္ တင္ေနမိတယ္။ ေတြးရင္းနဲ႔ မ်က္ရည္၀ဲမိတယ္။ လူအနည္းစုျဖစ္ေပမယ့္ ကုိယ္ပုိင္စကားနဲ႔ ကုိယ့္လူမ်ဳိးကုိ ႏွစ္မ်ားစြာ ထိန္းထားႏုိင္ခဲ့တဲ့ အစြမ္းနဲ႔ သတၱိကုိလဲ ခ်ီးက်ဴးမိပါရဲ႕။

ထား၀ယ္ဟာ ျမန္မာလူမ်ဳိးထဲမွာပါတယ္လုိ႔ သမုိင္းကုိ ေက်ာခုိင္းတဲ့ လူေတြေၾကာင့္ ေရွးထား၀ယ္လူႀကီးမ်ားကုိ မ်က္ႏွာပူမိပါရဲ႕။ 

သမုိင္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာရင္ ကုိယ့္အဆင့္အတန္း ကိုယ့္အေျခအေန ဘယ္လုိရွိခဲ့တယ္ ဘယ္လုိဆက္ထိန္းသြားရမယ္ဆုိတာကုိပါ သိသြားပါ လိမ့္မယ္။ သမုိင္းစာအုပ္ ဘယ္မွာလဲ အဲဒီသမုိင္းကေရာ မွန္မွာတဲ့လား စတဲ့သံသယေမးခြန္းမ်ားနဲ႔ ဒီစာကုိဖတ္ ခဲ့မယ္ဆုိရင္……………..ေျပာလုိက္ပါရေစဦး… ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း ဦးသန္႔အေၾကာင္းကုိ တရား၀င္ ထုတ္ခြင့္ရခဲ့တာေတာင္ အမွန္ေတြဘယ္ေလာက္ပါပါ သလဲ။ စာဖတ္သူမ်ားေလ့လာၾကည့္ရင္ သိမွာပါ။ ဒါဆုိ ထား၀ယ္သမုိင္းကုိေရာ ထုတ္ခြင့္ရခဲ့မယ္ဆုိရင္ အမွန္ဘယ္ေလာက္ ပါမယ္ထင္ပါသလဲ။ သိမ္းထားတဲ့စာအုပ္ကုိ ခ်ကုိက္လုိ႔ ေဟတုပစၥေယာမွ ေဟတပစၥေယာေျပာင္းသြားတာကုိ ေဟတုမ်ားျဖစ္ႏုိင္ေကာင္းပါရဲ႕
လုိ႔ျပင္ခြင့္ရေပမယ့္ ဆင္ဆာထိထားတဲ့ စာအုပ္မွာပါတဲ့ စာေၾကာင္းမ်ားကုိ ဘယ္လုိမ်ားျပင္ခြင့္ရမွာတဲ့လဲ။ ျပင္ခြင့္မရမဲ့အတူတူ တရား၀င္ မထုတ္တာဟာ ပုိေကာင္းမယ္လုိ႔ ေတြးမိတဲ့ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား လက္ေရးနဲ႔ေရးထားတဲ့ သမိုင္းစာအုပ္ကုိ စာဖတ္သူမ်ား ဖတ္ခြင့္မရတာနဲ႔ သမုိင္းမရွိေတာ့ဘူးလုိ႔ ယူဆေတာ့မွာလား။ သမိုင္းစာအုပ္မရွိခဲ့ဘူးဆုိရင္ေတာင္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ေနရာမွာ သမိုင္းကုိေျပာျပေနတဲ့ သက္ေသေတြ လူမ်ဳိးမ်ားေျပာေနတဲ့ စကားက သမုိင္းကုိေျပာျပေနတယ္ဆုိတဲ့ သက္ေသေတြကုိေရာ ေမ့ထားလုိက္ေတာ့မွာလား။ စာအုပ္ကုိပဲ သမုိင္းလုိ႔ယူဆရမွာလား? သုိ႔မဟုတ္ ေနရာေဒသမွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့အရာမ်ား၊ တင္ခဲ့တဲ့မွတ္တမ္း သက္ေသမ်ားကုိပဲ သမုိင္းလုိ႔ ယူဆရမွာလား? လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးရဲ႕ သမုိင္းကုိေလ့လာမယ္ဆုိရင္ တည္ရွိေနတဲ့လူမ်ဳိးတုိ႔ရဲ႕ေနရာနဲ႔ ေျပာေနတဲ့ စကားမ်ားကုိေလ့လာတာဟာ သမုိင္းကုိ ပုိမုိတိက်ေစမယ္လုိ႔ယုံၾကည္ပါတယ္။
လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးလုိ႔ သတ္မွတ္ခံရဖုိ႔ ဆုိရင္
၁။ ကုိယ္ပုိင္ဘာသာစကား
၂။ ကိုယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔
၃။ ကုိယ္ပိုင္စာေပရွိရမယ္လုိ႔ မွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။
တကယ္ေရာ ဒီမူေတြဟာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳးကုိ သတ္မွတ္တဲ့ေနရာမွာ တိက်တဲ့စံတစ္ခုျဖစ္ရဲ႕လား? ဒါေပမယ့္ လူမ်ိဳးမရွိေပမယ့္ စာေပရွိေနတဲ့အျဖစ္ေတြကုိေရာ စာဖတ္သူမ်ား ဘာမွတ္ခ်က္ေတြေပးခ်င္ပါသလဲ။ ဆုိပါစုိ႔ ပါဠိ ဆုိတဲ့စာေပနဲ႔ လက္တင္စာေပတုိ႔ဟာ လူမ်ိဳးရယ္လုိ႔မရွိပါဘူး။ စာေပကေတာ့ အခုထိရွင္သန္ေနဆဲပါပဲ။

 ၿပီးေတာ့စာေပနဲ႔လူမ်ိဳးပါရွိခဲ့တဲ့ပ်ဴမ်ား ျမန္မာ့ေျမေပၚက ေပ်ာက္သြားရတဲ့အျဖစ္ကုိေရာမွတ္ခ်က္
မေပး ႏုိင္ေတာ့ဘူးလား
(မြန္၊ ျမန္မာ၊ ပါဠိ၊ ပ်ဴနဲ႔ေရးခဲ့တဲ့ ျမေစတီေက်ာက္စာကုိ ကုိးကား)။
တကယ္ေတာ့ မူဆုိတာ ယူသင့္မွ ယူရတယ္ဆုိတာကုိ အထက္ကအျဖစ္အပ်က္ေတြက သက္ေသျပေနပါတယ္။

ထား၀ယ္စကားကုိ ပထမဆုံးေလ့လာသုေတသနျပဳ မွတ္တမ္းတင္ေပးခဲ့တဲ့ ဘာသာေဗဒပညာရွင္ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ အဆုိအမိန႔္က ထား၀ယ္လူမ်ိဳးနဲ႔ ထား၀ယ္စကားမ်ား ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ျပည့္စုံေနတယ္ဆုိတာကို ညႊန္းဆုိေနျပန္ေရာ။ အဆုိအမိန္႔က ဒီလုိပါ။
ေရွးေဟာင္း ပုဂံေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္ ၿပိဳင္ေသာ ထား၀ယ္စကားသည္ တုိးတက္လ်က္ရွိေသာ ယခု ျမန္မာစကားထက္ ႏွစ္ေပါင္း (၈၀၀) ခန္႔ေစာ၍ ယဥ္ေက်းမႈသက္ေသခံလ်က္ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ပ္တုိ႔သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေဒသႏၱရစကားမ်ားကုိ တတ္အားသမွ်ေလ့လာၾကရာ၏။ ယဥ္ေက်းမႈမဲ့သည္ဟု အထင္ခံရေသာ ထား၀ယ္စကားသည္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ျပည့္၀လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသကဲ့သုိ႔  က်န္ေဒသႏၱရဘာသာ စကားမ်ား၌လည္း ယဥ္ေက်းမႈ အခ်က္အလက္ေတြ႔ရလိမ့္မည္  တဲ့။

႐ုိးသားတဲ့ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားမွာ ကုိယ္ပုိင္စာေပမရွိခဲ့ဘူးလား? ေမးဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုပါပဲ။ တကယ္လုိ႔သာ ကုိယ္ပုိင္စာမရွိခဲ့ဘူးဆုိရင္ ထား၀ယ္မွာ ေရွးက်တယ္လုိ႔သတ္မွတ္ခံရတဲ့ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္းတူးေဖၚတုန္းက ရရွိခဲ့တဲ့မွတ္တမ္းေတြကုိေရာ ဘာစာမ်ားနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါလိမ့္။ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ တယ္ေျပာရင္ေတာ့ စာေရးသူအေနနဲ႔ လက္ခံဖုိ႔ျငင္းရပါလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ပါလဲ။

သမုိင္းပညာရွင္ ေဒါက္တာ သန္းထြးန္ရဲ႕မွတ္တမ္းေလးကုိ ခဏေလာက္ဖတ္ၾကည့္လုိက္ပါ။ 
 ပ်ဴနဲ႔ မြန္ေတြက ျမန္မာေတြကုိ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ စာေရးနည္းပညာကုိ သင္ေပးခဲ့လုိ႔ ျမန္မာေတြ ခရစ္ႏွစ္ (၁၀)ရာစုေလာက္ကပဲ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြျဖစ္လာၿပီး ခရစ္ (၁၁) ရာစုႏွစ္မွာ စာေရးတတ္ၿပီလုိ႔ ေျပာလုိ႔ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဒီမွာ က်ေနာ္ဆုိလုိတာက ယေန႔ျမန္မာႏုိင္ငံလုိ႔ေခၚတဲ့ ေဒသမွာေနၾကတဲ့ ပ်ဴေတြဟာ ခရစ္ႏွစ္ တစ္ရာစုကစၿပီး စာေရးနည္းတတ္ၿပီး မြန္ေတြလဲ ပ်ဴေတြနဲ႔ တန္းတူ စာေရးနည္းပညာကုိတတ္မယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ပ်ဴေရာ မြန္ပါ ဗုဒၶသာသနာ၀င္မျဖစ္မီက ျဗဟၼဏ သာသနာ၀င္ေတြျဖစ္ခဲ့တယ္လုိ႔ ေရွးေဟာင္းသုေတသန (Archaelogy) အမ်ားႀကီးျပႏုိင္ပါတယ္ လုိ႔ဆုိခဲ့တာ ေၾကာင့္ပါ။

ရွင္ဇလြန္ကုိ ေအဒီ (၇၈၈)မွာ တည္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့မွတ္တမ္းကုိ ေရးခဲ့တာဟာ ျမန္မာစာနဲ႔ မဟုတ္တာေတာ့ လုံး၀ေသခ်ာသြားပါျပီ။ ဒါဆုိ ထား၀ယ္စာ သုိ႔မဟုတ္ ပ်ဴစာ သုိ႔မဟုတ္ မြန္စာနဲ႔မ်ား မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေလ မလားပဲ။ မေသခ်ာတဲ့ အေတြးတစ္ခုက စိတ္ကုိေ၀၀ါးေစပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ မွတ္တမ္းက်န္ခဲ့တယ္ ဆုိတာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားမွာ စာေပမရွိေတာ့တာလဲ။ တကယ္ေရာ စာေပမရွိခဲ့တာလား။ စာေပမရွိ ပညာမတတ္ပဲနဲ႔ ဘယ္လုိမ်ား ကုိယ္ပုိင္စကားနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈကုိ ထိန္းခဲ့ပါသလဲ။ ဒါဆုိ ကုိယ္ပုိင္စာေပက ဖ်က္ဆီးခံလုိက္ရတာလား သုိ႔မဟုတ္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားတာလား။ ဒီေမးခြန္းမ်ားကေတာ့ စာေရးသူရဲ႕ စိတ္ထဲနဲ႔ ႏွလုံးသားထဲမွာ ထာ၀ရရွင္သန္ေနမဲ့ အရာေတြပါပဲ။

       လက္လွမ္းမီသေလာက္ အေတြးကုိဆြဲဆန္႔ၾကည့္ မိေတာ့ စာေပမရွိပဲနဲ႔ လူမ်ဳိးလုိ႔ သတ္မွတ္ခံရသူမ်ား။ လူမ်ဳိးသတ္မွတ္ၿပီးမွ စာေပေပၚခဲ့သူမ်ား ကမၻာမွာ ရွင္သန္ေနတာကုိေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ စီးပြားေရး အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံျဖစ္တဲ့ စကၤာပူဟာ မေလးရွားက ခြဲထြက္ထားတဲ့ႏုိင္ငံဆိုတာ သမုိင္းသိသူမ်ားလက္ခံမယ္ထင္ပါတယ္။ စကၤာပူႏုိင္ငံဆုိတာ မေလးနဲ႔ တရုတ္တုိ႔ အုပ္စုိးတဲ့ႏိုင္ငံဆုိရင္လဲ မွားမယ္မထင္ပါဘူး။
၁၉၅၀ ထိ စကၤာပူႏုိင္ငံနဲ႔ စကၤာပူလူမ်ိဳးဆုိတာ ကမၻာမွာမရွိေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူသားမ်ားျဖစ္လုိ႔ ေျပာင္းလဲရင္းနဲ႔ အခုဆုိရင္ ကမၻာမွာ စကၤာပူလူမ်ဳိးရယ္ ျပီးေတာ့ စကၤာပူစာရယ္လုိ႔ ေပၚေပါက္ေနျပီေလ။
မေလးရွားလူမ်ိဳးလဲ ထုိနည္းလည္း ေကာင္းပါပဲ။ စာေပမရွိတဲ့လူမ်ိဳးပါ။
  စာေပမရွိလုိ႔ အဂၤလိပ္စာကုိ အသံထြက္နဲ႔ ေရးနည္းကုိထြင္ခဲ့တာမုိ႔ အခုဆုိရင္ မေလးစာဆုိတာကုိပါ ကမၻာကလက္ခံေနျပီေလ။ စာေပမရွိလုိ႔ လူမ်ိဳးဆုိတာ လက္ခံစရာမလုိဘူးလုိ႔ စာဖတ္သူ ေတြးေနတုန္းပဲ့လား။ စာေပဆုိတာ လူမ်ိဳးရွိမွ ေပၚတဲ့အရာ လူေတြက အသံထြက္သေကၤတနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရာဆုိတာကုိ စာဖတ္သူလက္ခံမယ္ထင္ပါတယ္။ စာေပမရွိေပမယ့္ မေလးရွားလူမ်ိဳး စကၤာပူလူမ်ိဳးလုိ႔ လက္ခံ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စာဖတ္သူဟာ စာေပမရွိေသးေပမယ့္ လူမ်ဳိးနဲ႔ စကားဆုိတာ အခုထိေျပာဆုိရွင္သန္ေနတဲ့ ထား၀ယ္လူမ်ဳိးမ်ားကုိ လူမ်ဳိးမရွိဘူး ယဥ္ေက်းမႈမရွိဘူးလုိ႔ ဘာလုိ႔မ်ား ေစြေစာင္းတဲ့ အသိနဲ႔ၾကည့္ေနရတာလဲ။ ကမၻာႀကီးဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔အတူ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ႀကိဳးစားေနတဲ့ သူေတြထဲမွာ လူေတြပါေနတယ္ဆုိတာကုိ စာဖတ္သူမ်ားျငင္းႏုိင္မယ္မထင္ပါဘူး။

 ေခတ္နဲ႔အညီ ေျပးလႊားေနတဲ့ စာဖတ္သူလူ သားမ်ားဟာ သမုိင္းတိက်တဲ့ အျဖစ္တစ္ခုကုိ လက္ခံဖုိ႔ျငင္းဆန္ေနဦးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ စာဖတ္သူဟာ ေခတ္နဲ႔ အညီေနၿပီး ေခတ္ကုိလက္ခံသူတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူးလုိ႔ပဲ ယူဆရလိမ့္မယ္ထင္ပါရဲ႕။ အသိေတြနဲ႔ ျပည့္စုံ႐ုံမက ေခတ္နဲ႔ပါ အညီေနႏုိင္တဲ့ စာဖတ္သူမ်ားဟာ သမုိင္းနဲ႔ ျပည့္စုံျခင္းမက ျပည့္စုံလြန္းလွတဲ့ ကုိယ္ပုိင္စကား ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈ ကုိယ့္လူမ်ဳိးမ်ားကုိ ဘာလုိ႔တန္ဖိုးမထားႏုိင္ရမွာလဲ။

 ေခတ္ေတြ ဒီေရလုိ စီးဆင္းၿပီး အၿမဲေျပာင္းလဲသြားေပမယ့္ ေဘာ၊ ေဘာင္ ၊ဘင္၊ ဘီ၊ ေဘး ၊ဘုိး၊ ဘ ကတည္းက ေစာင့္ထိန္းခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ ဘာသာစကားမ်ားကုိ စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ သား၊ ေျမး၊ ျမစ္ ၊တီ ၊တြတ္၊ ကၽြတ္၊ ကၽြတ္ဆက္၊ ဆုိတဲ့ ေဆြခုနစ္ ဆက္ မ်ဳိးခုနစ္ဆက္ထိ မေျပာင္းမလဲ ဆက္လက္စီးဆင္းသြားေအာင္လုပ္ဖုိ႔က စာဖတ္သူရဲ႕လက္ထဲမွာရွိေန တယ္ဆုိတာကုိ မေမ့ပါနဲ႔။ စာဖတ္သူဟာ သမုိင္းတစ္ေခတ္ထူေထာာင္သူဆုိတာကုိ သုိ႔မဟုတ္ ေဆြခုနစ္ဆက္ မ်ိဳးခုနစ္ဆက္ရဲ႕ သမိုင္းေပးတာ၀န္ကုိ ဆက္လက္သယ္ေဆာင္သူဆုိတာကုိ မေမ့ဘူးဆုိရင္ တာ၀န္သိစိတ္နဲ႔ ဆက္လက္တာ၀န္ယူသြားဖုိ႔ပါပဲ။
သမုိင္းေပးတာ၀န္ေက်သူမ်ားျဖစ္ပါေစ။ ။
 စာေရးသူ – ဦးဉာဏ၀ရ  (၂၅၊ ၉၊ ၂၀၁၂)
http://www.tavoyanvoice.com/?p=951 မွတိုက္႐ုိက္ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
ဆရာေတာ္အား ေက်းဇူးတင္စြာ အႀကိမ္ႀကိမ္ဦးခိုက္ပါသည္ဘုရား...
                                      ျပန္လည္ေ၀မွ်သူ...လြင္႔ေမာင္ေမာင္ (ထား၀ယ္)
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Copyright © 2011. လြင္႔ေမာင္ေမာင္(ထား၀ယ္) - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger