Latest Post
9:32 AM
ရင္ႏွစ္ျခမ္းအခြဲခံထားရတဲ့ ျမိဳ႕ေလးက ေဆာင္းေႏွာင္းရာသီ၏ မနက္ခင္းမွာ ခပ္တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲျဖစ္သည္။ခပ္ေလွ်ာေလွ်ာကြန္ကရစ္လမ္းေလးအတိုင္းေရစပ္ကိုဆင္း
ျပီး ေကြ႕ေကြ႕ေလးစီးဆင္းေနသည့္ ျမစ္ေၾကာင္းကိုဓာတ္ပံုရိုက္ရန္ျပင္ေတာ့ ေရစပ္မွာရွိေနသည့္
ေလွသမားတစ္ဦးက ` ဟိုဘက္ကမ္းကူးမွာလား´ဟုေမးသည္။
ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းခါျပလိုက္သည္။ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ၊ရံုးပိတ္ရက္မို႔ ေလွဆိပ္သည္လည္း လူသူက်ဲပါးကာ ေျခာက္ကပ္လို႔ေနပါသည္။
ခါတိုင္းရက္ေတြမွာ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ဒီကူးတို႔ဆိပ္ေလးမွာ ဟိုဘက္သည္ကူးသူတို႔ႏွင့္ကူးတို႔ေလွကေလးသည္ပ်ားပန္းခတ္မွ်။မိုးထဲေလထဲမွာလည္း
ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားေလးေတြ၊ရံုး၀န္ထမ္းေတြ ၊ရပ္သူရြာသားေတြဒီလိုပဲ ကူးတို႔ကို အားကိုးကာသြားလာခဲ့ရတာျဖစ္သည္။
ဟိုးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက အစိုးရရံုးစိုက္ခဲ့သည့္ အေနာက္ဘက္ကမ္းမွာ ရံုးေတြ၊ေဆးရံု၊ရဲစခန္း၊ေက်ာင္း…စတာေတြ ရွိေနသည္မို႔ အေရွ႕ဘက္ကမ္းကလူေတြက သည္လိုပဲကူးသန္းခဲ့ရတာျဖစ္သည္။တစ္သက္တာလံုး ဒီလိုျမင္ကြင္းေတြၾကံဳခဲ့ရသူေဒသခံေတြ၏ အိပ္မက္မွာ ရင္ႏွစ္ျခမ္းအခြဲခံရတဲ့ျပျမိဳ႕ေလးကို တံတားထိုးခဲ့ၾကမွာပဲျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုေလာက္တုန္းကေတာ့
ဒီအိပ္မက္ေတြကို အေကာင္းအထည္ေဖာ္ခဲ့ဖူးတာအမွတ္ရသည္။ သစ္သားတံတား။ပ်ဥ္ခင္းတံတား။ေဒသခံေတြခဏေတာ့သြားလာရအဆင္ေျပသြားခဲ့ေသးသည္။
ဒီ့ေနာက္ေတာ့မိုးမက်ခင္မွာပဲဒီတံတားကိုေခတၱဖ်က္သိမ္းကာေနျမဲအတိုင္းျပန္ျဖစ္သြားခဲ့ျပန္ပါ
သည္။ေရစီးသန္လွသည့္ ျမစ္ေရေၾကာင့္ ၾကိဳတင္ကာကြယ္သည့္အေနျဖင့္ ဖ်က္လိုက္
သည္ဟုလည္းဆိုၾကသည္။
ေနာက္တစ္ၾကိမ္ျပန္ေဆာက္ေသးသည္။ ဖြင့္ပြဲလုပ္ေတာ့မည့္ဆဲဆဲမွာ ေရစီးေၾကာင့္ေမ်ာပါသြားခဲ့တာအမွတ္ရသည္။ေနာက္ေတာ့ ရင္ကြဲျမိဳ႕ေလးက တံတားအိပ္မက္ႏွင့္ ေ၀းကြာသြားခဲ့ျပန္ပါသည္။ဒီတံတားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဒသခံေတြ၏စိတ္ထဲမွာေတာ့ အားမလိုအားမရျဖစ္တာေတြအစိုင္အခဲေတြရွိေပလိမ့္မည္။ငါတို႔အရပ္ကိုပစ္ပယ္ထားတာ၊ငါတို႔အ
ခက္အခဲကို အမုန္းခံျပီးေျဖရွင္းေပးမယ့္သူမရွိဘူး ဆိုေသာ အေတြးေတြေတြးေနမိမည္ထင္
သည္။တကယ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဒသမွာ တံတားထိုးတာႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ၾကားဖူးတာေတြေတာ့ရွိသည္ေပါ့။ႏိုင္ငံအတြက္အက်ိဳးမရွိလို႔မလုပ္ေပး၊မေဆာက္ေပးတာ။
ထား၀ယ္သား၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးစိန္၀င္းေတာင္ၾကည့္ပါလား။ထား၀ယ္အတြက္ အဆင္ေျပေအာင္ ကေမ်ာကင္းတံတားေဆာက္ေပးလိုက္လို႔ ဦးေန၀င္း အမ်က္ရွသြားတာ…စသျဖင့္ သမိုင္း
စကားေတြကို ၾကားခဲ့ဖူးသည္ပဲ။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္…ခုေတာ့လည္း ထား၀ယ္ခရိုင္တစ္ခုလံုးမွာ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုးေသာျမိဳ႕နယ္၊ႏိုင္ငံ၏ႏိုင္ငံျခားေငြ အမ်ားဆံုးျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ေသာ၊ေပးေနေသာ ျမိဳ႔နယ္၊သယံဇာတသိုက္ၾကီးကိုဖင္ခုထိုင္ထားေသာျမိဳ႕နယ္က ရုတ္တရက္ၾကည့္လုိုက္လွ်င္ေတာ့ အေရာင္မွိန္မွိန္ႏွင့္ႏြမ္းလ်ဟန္ေပါက္ေနသျဖင့္ သူေဌးက ဆင္းရဲသားဟန္ေဆာင္ေနရေသာ ျမိဳ႕နယ္တစ္ခုလည္းျဖစ္ေခ်သည္။
ခုေတာ့ အခင္းအက်င္းသစ္မွာ ေစတနာပဲဆိုရမည္လား။
နည္းဗ်ဴဟာပဲဆိုရမည္လား။အိပ္မက္ထဲက တံတားတစ္စင္းကေတာ့ ရင္ကြဲျမိဳ႕ကေလးကို ဆက္စပ္လုျဖစ္ေစချဲ့ပီလည္းျဖစ္ေခ်သည္။ထိုအိပ္မက္တံတားကို ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ၊ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၊တံတားေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းအထူးအဖြဲ႔ ၁၃ က တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ေနျခင္းပဲျဖစ္သည္။ႏွစ္ကာလမ်ားစြာကတည္းကေဒသခံတို႔ မက္ခဲ့ရေသာ အိပ္မက္တံတား။ရင္ကြဲျမိဳ႕ေလးဟု ကၽြန္ေတာ္တင္စားေခၚသည့္ ေရျဖဴျမိဳ ႔ ေလးကား
အိပ္မက္ေတြ ျပည့္၀ခဲ့ျခင္းအတြက္ ၀မ္းသာေနမည္ထင္ပါသည္။ကားလမ္းအတြက္ ပုေဂါဇြန္း၊သစ္တိုေထာင့္၊ရလိုင္ျမိဳ႕ေဟာင္း ဘက္ကိုသာ အားထားေနရသည္မွ အိပ္မက္တံတားတစ္စင္းျပီးခဲ့လွ်င္ေတာ့ ေရျဖဴမွသည္ ထား၀ယ္ -ေရးလမ္းပိုင္းႏွင့္ဆက္စပ္ကာ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမၾကီးအထိ ဆက္စပ္သြားလာႏိုင္ျပီလည္းျဖစ္သည္။ထို႔အတြက္ ေဒသခံ
ေတြအဖို႔ အိပ္မက္ေတြ ဆက္မက္ခြင့္ရၾကပါလိမ့္မည္။ေအးျငိမ့္စြာစီးဆင္းေနေသာ ျမစ္ေၾကာင္းထဲမွာေတာ့ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ရင္ကြဲျမိဳ႕ေလး၏ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းတံတားအိပ္မက္
ေတြကို အျပီးတိုင္ျမွဳပ္ႏွံထားလိုက္ၾကမည္ထင္သည္ေလ…။
ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)
ဓာတ္ပံု - ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)
၇ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၁၅
ရင္ကြဲျမိဳ႕ေလးရဲ႕ အိပ္မက္တံတား - ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)
Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Saturday, February 7, 2015 | 9:32 AM
ေရျဖဴ တံတား ၊ဓာတ္ပံု- ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္) |
ရင္ႏွစ္ျခမ္းအခြဲခံထားရတဲ့ ျမိဳ႕ေလးက ေဆာင္းေႏွာင္းရာသီ၏ မနက္ခင္းမွာ ခပ္တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲျဖစ္သည္။ခပ္ေလွ်ာေလွ်ာကြန္ကရစ္လမ္းေလးအတိုင္းေရစပ္ကိုဆင္း
ျပီး ေကြ႕ေကြ႕ေလးစီးဆင္းေနသည့္ ျမစ္ေၾကာင္းကိုဓာတ္ပံုရိုက္ရန္ျပင္ေတာ့ ေရစပ္မွာရွိေနသည့္
ေလွသမားတစ္ဦးက ` ဟိုဘက္ကမ္းကူးမွာလား´ဟုေမးသည္။
ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းခါျပလိုက္သည္။ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ၊ရံုးပိတ္ရက္မို႔ ေလွဆိပ္သည္လည္း လူသူက်ဲပါးကာ ေျခာက္ကပ္လို႔ေနပါသည္။
ခါတိုင္းရက္ေတြမွာ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ဒီကူးတို႔ဆိပ္ေလးမွာ ဟိုဘက္သည္ကူးသူတို႔ႏွင့္ကူးတို႔ေလွကေလးသည္ပ်ားပန္းခတ္မွ်။မိုးထဲေလထဲမွာလည္း
ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားေလးေတြ၊ရံုး၀န္ထမ္းေတြ ၊ရပ္သူရြာသားေတြဒီလိုပဲ ကူးတို႔ကို အားကိုးကာသြားလာခဲ့ရတာျဖစ္သည္။
ဟိုးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက အစိုးရရံုးစိုက္ခဲ့သည့္ အေနာက္ဘက္ကမ္းမွာ ရံုးေတြ၊ေဆးရံု၊ရဲစခန္း၊ေက်ာင္း…စတာေတြ ရွိေနသည္မို႔ အေရွ႕ဘက္ကမ္းကလူေတြက သည္လိုပဲကူးသန္းခဲ့ရတာျဖစ္သည္။တစ္သက္တာလံုး ဒီလိုျမင္ကြင္းေတြၾကံဳခဲ့ရသူေဒသခံေတြ၏ အိပ္မက္မွာ ရင္ႏွစ္ျခမ္းအခြဲခံရတဲ့ျပျမိဳ႕ေလးကို တံတားထိုးခဲ့ၾကမွာပဲျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုေလာက္တုန္းကေတာ့
ဒီအိပ္မက္ေတြကို အေကာင္းအထည္ေဖာ္ခဲ့ဖူးတာအမွတ္ရသည္။ သစ္သားတံတား။ပ်ဥ္ခင္းတံတား။ေဒသခံေတြခဏေတာ့သြားလာရအဆင္ေျပသြားခဲ့ေသးသည္။
ဒီ့ေနာက္ေတာ့မိုးမက်ခင္မွာပဲဒီတံတားကိုေခတၱဖ်က္သိမ္းကာေနျမဲအတိုင္းျပန္ျဖစ္သြားခဲ့ျပန္ပါ
သည္။ေရစီးသန္လွသည့္ ျမစ္ေရေၾကာင့္ ၾကိဳတင္ကာကြယ္သည့္အေနျဖင့္ ဖ်က္လိုက္
သည္ဟုလည္းဆိုၾကသည္။
ေနာက္တစ္ၾကိမ္ျပန္ေဆာက္ေသးသည္။ ဖြင့္ပြဲလုပ္ေတာ့မည့္ဆဲဆဲမွာ ေရစီးေၾကာင့္ေမ်ာပါသြားခဲ့တာအမွတ္ရသည္။ေနာက္ေတာ့ ရင္ကြဲျမိဳ႕ေလးက တံတားအိပ္မက္ႏွင့္ ေ၀းကြာသြားခဲ့ျပန္ပါသည္။ဒီတံတားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဒသခံေတြ၏စိတ္ထဲမွာေတာ့ အားမလိုအားမရျဖစ္တာေတြအစိုင္အခဲေတြရွိေပလိမ့္မည္။ငါတို႔အရပ္ကိုပစ္ပယ္ထားတာ၊ငါတို႔အ
ခက္အခဲကို အမုန္းခံျပီးေျဖရွင္းေပးမယ့္သူမရွိဘူး ဆိုေသာ အေတြးေတြေတြးေနမိမည္ထင္
သည္။တကယ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဒသမွာ တံတားထိုးတာႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ၾကားဖူးတာေတြေတာ့ရွိသည္ေပါ့။ႏိုင္ငံအတြက္အက်ိဳးမရွိလို႔မလုပ္ေပး၊မေဆာက္ေပးတာ။
ထား၀ယ္သား၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးစိန္၀င္းေတာင္ၾကည့္ပါလား။ထား၀ယ္အတြက္ အဆင္ေျပေအာင္ ကေမ်ာကင္းတံတားေဆာက္ေပးလိုက္လို႔ ဦးေန၀င္း အမ်က္ရွသြားတာ…စသျဖင့္ သမိုင္း
စကားေတြကို ၾကားခဲ့ဖူးသည္ပဲ။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္…ခုေတာ့လည္း ထား၀ယ္ခရိုင္တစ္ခုလံုးမွာ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုးေသာျမိဳ႕နယ္၊ႏိုင္ငံ၏ႏိုင္ငံျခားေငြ အမ်ားဆံုးျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ေသာ၊ေပးေနေသာ ျမိဳ႔နယ္၊သယံဇာတသိုက္ၾကီးကိုဖင္ခုထိုင္ထားေသာျမိဳ႕နယ္က ရုတ္တရက္ၾကည့္လုိုက္လွ်င္ေတာ့ အေရာင္မွိန္မွိန္ႏွင့္ႏြမ္းလ်ဟန္ေပါက္ေနသျဖင့္ သူေဌးက ဆင္းရဲသားဟန္ေဆာင္ေနရေသာ ျမိဳ႕နယ္တစ္ခုလည္းျဖစ္ေခ်သည္။
ခုေတာ့ အခင္းအက်င္းသစ္မွာ ေစတနာပဲဆိုရမည္လား။
နည္းဗ်ဴဟာပဲဆိုရမည္လား။အိပ္မက္ထဲက တံတားတစ္စင္းကေတာ့ ရင္ကြဲျမိဳ႕ကေလးကို ဆက္စပ္လုျဖစ္ေစချဲ့ပီလည္းျဖစ္ေခ်သည္။ထိုအိပ္မက္တံတားကို ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ၊ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၊တံတားေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းအထူးအဖြဲ႔ ၁၃ က တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ေနျခင္းပဲျဖစ္သည္။ႏွစ္ကာလမ်ားစြာကတည္းကေဒသခံတို႔ မက္ခဲ့ရေသာ အိပ္မက္တံတား။ရင္ကြဲျမိဳ႕ေလးဟု ကၽြန္ေတာ္တင္စားေခၚသည့္ ေရျဖဴျမိဳ ႔ ေလးကား
အိပ္မက္ေတြ ျပည့္၀ခဲ့ျခင္းအတြက္ ၀မ္းသာေနမည္ထင္ပါသည္။ကားလမ္းအတြက္ ပုေဂါဇြန္း၊သစ္တိုေထာင့္၊ရလိုင္ျမိဳ႕ေဟာင္း ဘက္ကိုသာ အားထားေနရသည္မွ အိပ္မက္တံတားတစ္စင္းျပီးခဲ့လွ်င္ေတာ့ ေရျဖဴမွသည္ ထား၀ယ္ -ေရးလမ္းပိုင္းႏွင့္ဆက္စပ္ကာ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမၾကီးအထိ ဆက္စပ္သြားလာႏိုင္ျပီလည္းျဖစ္သည္။ထို႔အတြက္ ေဒသခံ
ေတြအဖို႔ အိပ္မက္ေတြ ဆက္မက္ခြင့္ရၾကပါလိမ့္မည္။ေအးျငိမ့္စြာစီးဆင္းေနေသာ ျမစ္ေၾကာင္းထဲမွာေတာ့ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ရင္ကြဲျမိဳ႕ေလး၏ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းတံတားအိပ္မက္
ေတြကို အျပီးတိုင္ျမွဳပ္ႏွံထားလိုက္ၾကမည္ထင္သည္ေလ…။
ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)
ဓာတ္ပံု - ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)
၇ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၁၅
Labels:
ခရီးသြား
9:26 PM
ျပီးခဲ့တဲ႔ တစ္ပါတ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ့အစ္ကို ထား၀ယ္ကေန ရန္ကုန္ကို ျပန္ေရာက္လာေတာ့ သူရိုက္ယူခဲ့တဲ႔ ပန္းခ်ီကား ဓာတ္ပံုတစ္ပံု ထုတ္ျပပါတယ္ ။ သူျပတဲ့ပံုကို ယူၾကည့္လိုက္ေတာ့ အသက္ ၈၀ ၀န္းက်င္ အဖြားအိုတစ္ေယာက္ရဲ႕ပံုကို ဆြဲထားတဲ႔ပန္းခ်ီပံုကိုျမင္ရျပီး ဓာတ္ပံု ေအာက္နား ဘယ္ဘက္ေဒါက္စြန္းေလးမွာလည္း နိဳင္ငံေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ရဲ ႔ ျမန္မာလို ေရးထိုးထားတဲ့ လက္မွတ္ကိုပါ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္ ။
အဲဒီအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္က အဖြားအိုတစ္ယာက္ရဲ႕ပံုကိုဆြဲထားတဲ႔ ပန္းခ်ီကားဟာ ဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ရဲ႕ လက္ရာမွန္း သိလိုက္ရေတာ့ အထူးေလးထားျပီး ေသေသခ်ာခ်ာကို ၾကည့္ေနမိေနေတာ့တာပါ ။ ကၽြန္ေတာ္ ပန္းခ်ီကားဓာတ္ပံုေလးကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ေနစဥ္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ့အစ္ကိုက သူရိုက္ယူခဲ့တဲ့ အဲဒီပန္းခ်ီကားဓာတ္ပံုေလးအေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္ ။
ဒီပန္းခ်ီကားပံုက ဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ ေရးဆြဲထားတဲ႔ ရွားပါးလက္ရာ တစ္ခုအျဖစ္တန္ဖိုးထားမိ
သလို တျခားထူးျခားမွဳ တစ္ခုလည္း ရွိေသးတာမို႕ ပန္းခ်ီကားပိုင္ရွင္ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ကိုေက်ာ္ရွိန္ ဆီကေန အခြင့္ေတာင္းျပီး ဓာတ္ပံုရိုက္ယူခဲ့တာျဖစ္တယ္တဲ႔ ။
တကယ္ေတာ့ သူေရာ ကၽြန္ေတာ္ပါ ပန္းခ်ီပံုတစ္ပံုကိုၾကည့္ျပီး ထူးျခားတယ္ ၊ မထူးျခားဘူး ဆိုတာကို ေ၀ဖန္ရေလာက္ေအာင္ အဲဒီပညာရပ္ေတြနဲ႔ပက္သက္လို႔ နက္နက္ရွိဳင္းရိဳင္း ဘာမွနားလည္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူေျပာတဲ႔ တျခား ထူးျခားမွဳ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္က အထူးပဲစိတ္၀င္စားသြားမိပါတယ္ ။
ပန္းခ်ီပညာနဲ ႔ပက္သက္တဲ့ ထူးျခားမွဳမ်ိဳးကိုေျပာမွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုလည္း သိထားေတာ့ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ ႔ အဲဒီပန္းခ်ီကားဟာ ဘယ္လိုထူးျခားမွဳမ်ိဳးေတြ ရွိေနေသးသလဲ မသိဘူး ဆိုျပီးေတာ့ပါ ။
အဲဒီပန္းခ်ီကားနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔ ထူးျခားမွဳကို ကၽြန္ေတာ့ အစ္ကိုဆီကေန ၾကားရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အံၾသသြားမိပါတယ္ ။ ေနာက္ျပီး ဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ရဲ႕ ပန္းခ်ီပညာအေပၚ ထပ္ဆင့္ ခ်ီးက်ဴး ေလးစားမိျပီး သူ႔ရဲ႕အနုပညာကိုလည္း တန္ဖိုးမထားဘဲကို မေနနိဳင္ေတာ့ပါဘူး ။
ပန္းခ်ီကားထဲက အဖြားနာမည္က ေဒၚနီ လို႔ေခၚပါတယ္ ။
ဒီပန္းခ်ီကားကို ျမင္ရတဲ့သူေတြက ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ဟာ အသက္၈၀ ၀န္းက်င္လာက္အရြယ္ရွိေနတဲ႔ ေဒၚနီကို ၾကည့္ျပီး အနုပညာေျမာက္စြာ ေရးဆြဲထားခဲ့တဲ႔ ပန္းခ်ီပံုတူ ဆိုျပီးေတာ့ပဲ ထင္ၾကမွာပါ ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီလို လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထင္ခဲ့မိတာ ေတာ္ေတာ္ကို လြဲပါတယ္ ။ ဇာတ္ရည္လည္ေအာင္ေျပာရရင္ ……. ဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ဟာ ပန္းခ်ီကားထဲက ေဒၚနီ တို႔နဲ႔က ထား၀ယ္ျမိဳ ႔ သေဘၤာဆိပ္ရပ္ကြက္ တစ္ခုတည္းမွာေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္ ။
ေနာက္ျပီး သူတို႔ရဲ႕အိမ္ေတြကလည္း ေက်ာခ်င္းကပ္လ်က္ရွိတယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္တာ္ကိုရင္နွီးၾကမွာပါ ။ အဲဒီ အခ်ိန္က ဦးေငြကိုင္ေရာ ေဒၚနီပါ အသက္ နွစ္ဆယ္ ၀န္းက်င္ အရြယ္ေတြျဖစ္ၾကျပီး အိမ္နီးနားခ်င္းလည္းျဖစ္ျပန္တယ္ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရင္းနွီးခင္မင္ၾကတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္ ။
ေဒၚနီရဲ ႔ေျမး ကိုေက်ာ္ရွိန္ ေျပာျပခ်က္အရ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္က အိမ္နီးနားခ်င္း အခင္မင္ဆံုးျဖစ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း မနီ ( ေဒၚနီ ) ကို …..“ မင္း အိုလာတဲ့တစ္ေန႔က်ရင္ ( အသက္ ၈၀ ေလာက္ျဖစ္ရင္ ) ဒီလိုပံုျဖစ္ေနလိမ့္မယ္ ”…… ဆိုျပီး မနီ ရဲ ႔ ေနာင္လာမဲ့အသက္ ၈၀ အရြယ္ပံုကို မွန္းဆျပီး ေရးဆြဲေပးထားခဲ့တာတဲ့ ။
အဲဒီ ၾကိဳတင္ မွန္းဆျပီး ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ပံုက ေဒၚနီအသက္ ၈၀ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ အျပင္ကပံုနဲ႔ တကယ္လည္း တူေနတယ္လို႔ဆိုပါတယ္ ။ ေတာ္ေတာ္ကို အံ့ၾသစရာေကာင္းတာပါ ။
အဲဒီလို အေၾကာင္းအရာေတြကို ၾကားသိလိုက္ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဆရာၾကီးရဲ ႔ပန္းခ်ီပညာကို အံ့ၾသ ေလးစား တန္ဖိုးထားမိတာအျပင္ ပံုဆြဲေပးသူနဲ႔ ပံုဆြဲခံသူ နွစ္ေယာက္အၾကား သံေယာဇဥ္ဆက္ႏြယ္မွဳေလးေတြကိုလည္း ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ျဖည့္ဆြက္ ေတြးေတာျပီး ပီတိေတြျဖစ္ေနေတာ့တာပါပဲ ။ ဒါကလည္း ဆရာၾကီးနဲ႔ ပန္းခ်ီပံုထဲက ေဒၚနီကို ေလးစားၾကည္ညိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ ခ်စ္စနိဳး ေတြးမိတဲ့ အေတြးသာျဖစ္ပါတယ္ ။
ေဒၚနီရဲ ႔ ပံုတူပန္းခ်ီကားနဲ႔ ပက္သက္လို႔ အထက္မွာေျပာခဲ့သလို သူ႔ေျမးျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္ရွိန္ကလည္း
သူတို႔ မိသားစုမွာ အစဥ္အဆက္ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားကို မွတ္သားျပီး ျပန္ေျပာျပတာျဖစ္ပါတယ္ ။
တကယ္ေတာ့ ဆရာၾကီးရဲ ႔ ဘတစ္ေလွ်ာက္ ထား၀ယ္ျမိဳ ႔မွာေနသြားတဲ့ အခ်ိန္ေတြနဲ႔
ပန္းခ်ီကားရဲ ႔လက္ရာကို ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားအေနန႔ဲ ခ်ိန္ထိုးနွိဳင္းယွည္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာက္ခ်က္ခ်မွဳအသစ္တစ္ခု ခ်နိုင္အံုးမယ္ထင္ပါတယ္ ။
အဓိကအားျဖစ္ ပန္းခ်ီကားကို ဆြဲခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကိုပါ ။ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ ငယ္စဥ္ဘ၀မွာ သူ႔ဇာတိေျမကေန ထား၀ယ္ျမိဳ ႔ကိုေျပာင္းေရႊ ႔ ေနထိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက ဆရာၾကီးဟာ အသက္ ၂၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ရွိေနျပီး အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ ေဒၚနီနဲ႔ လည္းအသက္ရြယ္တူ အရြယ္တူေလာက္ရွိပါတယ္တဲ့ ။ ဒီေတာ့ ဆရာၾကီးက သူခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ သူငယ္ခ်င္း မနီ ( ေဒၚနီ ) ကို အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ဒီပံုတူ ပန္းခ်ီကားကိုေရးဆြဲေပးခဲ့တယ္လို႔ မွတ္သားရေၾကာင္း ေဒၚနီရဲ ႔ ေျမးျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္ရွိန္က ေျပာျပပါတယ္ ။ ဒါဆိုရင္ လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ေတြ ႔ေနရတဲ႔ ေဒၚနီရဲ ႔ ပံုတူ ဆီေဆးပန္းခ်ီလက္ရာဟာ ဆရာၾကီး ငယ္ရြယ္နုပ်ိဳစဥ္ အသက္ နွစ္ဆယ္ေက်ာ္၀န္းက်င္ အရြယ္ေလာက္မက ေရးဆြဲထားတဲ့
လက္ရာ ဟုတ္ပါရဲ ႔လားလို႔ ေလ့လာၾကည့္သင့္ပါတယ္ ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီပန္းခ်ီကားနဲ႔ ရင္းနွီးဖူးတဲ့ ထား၀ယ္သား ပန္းခ်ီပညာရွင္ ဆရာျမင့္ေမာင္ ကိုဆက္သြယ္ျပီး ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။ ဆရာျမင့္ေမာင္က ဆရာၾကီးရဲ ႔ ပန္းခ်ီလက္ရာနဲ႔ ပန္းခ်ီကား ေအာက္ေျခေဒါင့္စြန္းမွာ ျမန္မာလို ေရးထိုးထားခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီးရဲ ႔ ထိုးျမဲလက္မွတ္ကိုၾကည့္ျပီး ေဒၚနီ ပံုတူ ပန္းခ်ီကားဟာ ဆရာၾကီး လူလတ္ပိုင္း အရြယ္ေလာက္မွာ ေရးဆြဲခဲ့တာ ျဖစ္နိဳင္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းေပးပါတယ္ ။
ဒါဆို ဒီပန္းခ်ီလက္ရာဟာ ဆရာၾကီးရဲ ႔ပန္းခ်ီပညာနုစဥ္အခါက ေရးဆြဲခဲ့တာ မဟုတ္သလို ပညာရင့္က်က္ဆံုးအခ်ိန္ေတြမွာ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ပံုလည္းမျဖစ္နိဳင္ဘူးလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာပါ ။ ဒီပန္းခ်ီပံုေရးဆြဲတဲ႔ အခ်ိန္က ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ေရာ ေဒၚနီပါ သက္ ၄၀ ၀န္းက်င္ေတြ ရွိေနေလာက္ပါတယ္ ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဆရာၾကီးဟာ ေဒၚနီ အသက္ ၈၀ အရြယ္ေရာက္မွ မွာမွ လူပံုကိုၾကည့္ျပီး တိုက္ရိုက္ ပံုတူဆြဲခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာပါပဲ ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ေဒၚနီရဲ ႔ ပံုတူပန္းခ်ီကားမွာ ဆရာၾကီးရဲ ႔ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ပန္းခ်ီလက္ရာေတြနဲ႔ အတူ တျခားထူးျခားမွဳတစ္ခုလည္း ပါေနတယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာပါ ။
လူတစ္ေယာက္ရဲ ႔႔ပံုကို ဆယ္စုနွစ္ ေလးခုေလာက္ေက်ာ္ျပီး ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္း ေရးဆြဲထားတဲ့ပံုလည္း ျဖစ္တယ္ ၊ ေနာက္ျပီး အဲဒီလို ခန္႔မွန္းျပီး ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီပံုကလည္း ကာယကံရွင္ အသက္ ၈၀ ေလာက္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ တကယ္လည္းတူေနတယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြဟာ ဒီပန္းခ်ီကားရဲ ႔ ထူးျခားမွဳလို႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္သလို ေရးဆြဲသူ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ ႔ ထူးျခားတဲ့ အနုပညာစြမ္းပကားတစ္ခုလို႔လည္း သတ္မွတ္ရမွာပါ ။
ေနာက္ျပီး အဲဒီ ပန္းခ်ီကားဟာ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ ႔ဘ၀ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ အေၾကာင္းကိုေျပာေနလိမ့္မယ္လုို႔လည္း ထင္ပါတယ္ ။
( ရန္ေနာင္စိုး )
... 22015, JAN , 26 . Vol :2 No 32 The Tanintharyi Weekly
ဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ရဲ ႔ ၾကိဳေရးပံုတူ ပန္းခ်ီကား
Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Wednesday, February 4, 2015 | 9:26 PM
ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ |
ဦးေငြကိုင္၏ ႀကိဳေရး ေဒၚနီပံုတူ ပန္းခ်ီကား |
ျပီးခဲ့တဲ႔ တစ္ပါတ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ့အစ္ကို ထား၀ယ္ကေန ရန္ကုန္ကို ျပန္ေရာက္လာေတာ့ သူရိုက္ယူခဲ့တဲ႔ ပန္းခ်ီကား ဓာတ္ပံုတစ္ပံု ထုတ္ျပပါတယ္ ။ သူျပတဲ့ပံုကို ယူၾကည့္လိုက္ေတာ့ အသက္ ၈၀ ၀န္းက်င္ အဖြားအိုတစ္ေယာက္ရဲ႕ပံုကို ဆြဲထားတဲ႔ပန္းခ်ီပံုကိုျမင္ရျပီး ဓာတ္ပံု ေအာက္နား ဘယ္ဘက္ေဒါက္စြန္းေလးမွာလည္း နိဳင္ငံေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ရဲ ႔ ျမန္မာလို ေရးထိုးထားတဲ့ လက္မွတ္ကိုပါ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္ ။
အဲဒီအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္က အဖြားအိုတစ္ယာက္ရဲ႕ပံုကိုဆြဲထားတဲ႔ ပန္းခ်ီကားဟာ ဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ရဲ႕ လက္ရာမွန္း သိလိုက္ရေတာ့ အထူးေလးထားျပီး ေသေသခ်ာခ်ာကို ၾကည့္ေနမိေနေတာ့တာပါ ။ ကၽြန္ေတာ္ ပန္းခ်ီကားဓာတ္ပံုေလးကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ေနစဥ္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ့အစ္ကိုက သူရိုက္ယူခဲ့တဲ့ အဲဒီပန္းခ်ီကားဓာတ္ပံုေလးအေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္ ။
ဒီပန္းခ်ီကားပံုက ဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ ေရးဆြဲထားတဲ႔ ရွားပါးလက္ရာ တစ္ခုအျဖစ္တန္ဖိုးထားမိ
သလို တျခားထူးျခားမွဳ တစ္ခုလည္း ရွိေသးတာမို႕ ပန္းခ်ီကားပိုင္ရွင္ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ကိုေက်ာ္ရွိန္ ဆီကေန အခြင့္ေတာင္းျပီး ဓာတ္ပံုရိုက္ယူခဲ့တာျဖစ္တယ္တဲ႔ ။
တကယ္ေတာ့ သူေရာ ကၽြန္ေတာ္ပါ ပန္းခ်ီပံုတစ္ပံုကိုၾကည့္ျပီး ထူးျခားတယ္ ၊ မထူးျခားဘူး ဆိုတာကို ေ၀ဖန္ရေလာက္ေအာင္ အဲဒီပညာရပ္ေတြနဲ႔ပက္သက္လို႔ နက္နက္ရွိဳင္းရိဳင္း ဘာမွနားလည္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူေျပာတဲ႔ တျခား ထူးျခားမွဳ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္က အထူးပဲစိတ္၀င္စားသြားမိပါတယ္ ။
ပန္းခ်ီပညာနဲ ႔ပက္သက္တဲ့ ထူးျခားမွဳမ်ိဳးကိုေျပာမွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုလည္း သိထားေတာ့ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ ႔ အဲဒီပန္းခ်ီကားဟာ ဘယ္လိုထူးျခားမွဳမ်ိဳးေတြ ရွိေနေသးသလဲ မသိဘူး ဆိုျပီးေတာ့ပါ ။
အဲဒီပန္းခ်ီကားနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔ ထူးျခားမွဳကို ကၽြန္ေတာ့ အစ္ကိုဆီကေန ၾကားရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အံၾသသြားမိပါတယ္ ။ ေနာက္ျပီး ဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ရဲ႕ ပန္းခ်ီပညာအေပၚ ထပ္ဆင့္ ခ်ီးက်ဴး ေလးစားမိျပီး သူ႔ရဲ႕အနုပညာကိုလည္း တန္ဖိုးမထားဘဲကို မေနနိဳင္ေတာ့ပါဘူး ။
ပန္းခ်ီကားထဲက အဖြားနာမည္က ေဒၚနီ လို႔ေခၚပါတယ္ ။
ဒီပန္းခ်ီကားကို ျမင္ရတဲ့သူေတြက ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ဟာ အသက္၈၀ ၀န္းက်င္လာက္အရြယ္ရွိေနတဲ႔ ေဒၚနီကို ၾကည့္ျပီး အနုပညာေျမာက္စြာ ေရးဆြဲထားခဲ့တဲ႔ ပန္းခ်ီပံုတူ ဆိုျပီးေတာ့ပဲ ထင္ၾကမွာပါ ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီလို လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထင္ခဲ့မိတာ ေတာ္ေတာ္ကို လြဲပါတယ္ ။ ဇာတ္ရည္လည္ေအာင္ေျပာရရင္ ……. ဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္ဟာ ပန္းခ်ီကားထဲက ေဒၚနီ တို႔နဲ႔က ထား၀ယ္ျမိဳ ႔ သေဘၤာဆိပ္ရပ္ကြက္ တစ္ခုတည္းမွာေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္ ။
ေနာက္ျပီး သူတို႔ရဲ႕အိမ္ေတြကလည္း ေက်ာခ်င္းကပ္လ်က္ရွိတယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္တာ္ကိုရင္နွီးၾကမွာပါ ။ အဲဒီ အခ်ိန္က ဦးေငြကိုင္ေရာ ေဒၚနီပါ အသက္ နွစ္ဆယ္ ၀န္းက်င္ အရြယ္ေတြျဖစ္ၾကျပီး အိမ္နီးနားခ်င္းလည္းျဖစ္ျပန္တယ္ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရင္းနွီးခင္မင္ၾကတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္ ။
ေဒၚနီရဲ ႔ေျမး ကိုေက်ာ္ရွိန္ ေျပာျပခ်က္အရ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္က အိမ္နီးနားခ်င္း အခင္မင္ဆံုးျဖစ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း မနီ ( ေဒၚနီ ) ကို …..“ မင္း အိုလာတဲ့တစ္ေန႔က်ရင္ ( အသက္ ၈၀ ေလာက္ျဖစ္ရင္ ) ဒီလိုပံုျဖစ္ေနလိမ့္မယ္ ”…… ဆိုျပီး မနီ ရဲ ႔ ေနာင္လာမဲ့အသက္ ၈၀ အရြယ္ပံုကို မွန္းဆျပီး ေရးဆြဲေပးထားခဲ့တာတဲ့ ။
အဲဒီ ၾကိဳတင္ မွန္းဆျပီး ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ပံုက ေဒၚနီအသက္ ၈၀ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ အျပင္ကပံုနဲ႔ တကယ္လည္း တူေနတယ္လို႔ဆိုပါတယ္ ။ ေတာ္ေတာ္ကို အံ့ၾသစရာေကာင္းတာပါ ။
အဲဒီလို အေၾကာင္းအရာေတြကို ၾကားသိလိုက္ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဆရာၾကီးရဲ ႔ပန္းခ်ီပညာကို အံ့ၾသ ေလးစား တန္ဖိုးထားမိတာအျပင္ ပံုဆြဲေပးသူနဲ႔ ပံုဆြဲခံသူ နွစ္ေယာက္အၾကား သံေယာဇဥ္ဆက္ႏြယ္မွဳေလးေတြကိုလည္း ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ျဖည့္ဆြက္ ေတြးေတာျပီး ပီတိေတြျဖစ္ေနေတာ့တာပါပဲ ။ ဒါကလည္း ဆရာၾကီးနဲ႔ ပန္းခ်ီပံုထဲက ေဒၚနီကို ေလးစားၾကည္ညိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ ခ်စ္စနိဳး ေတြးမိတဲ့ အေတြးသာျဖစ္ပါတယ္ ။
ေဒၚနီရဲ ႔ ပံုတူပန္းခ်ီကားနဲ႔ ပက္သက္လို႔ အထက္မွာေျပာခဲ့သလို သူ႔ေျမးျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္ရွိန္ကလည္း
သူတို႔ မိသားစုမွာ အစဥ္အဆက္ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားကို မွတ္သားျပီး ျပန္ေျပာျပတာျဖစ္ပါတယ္ ။
တကယ္ေတာ့ ဆရာၾကီးရဲ ႔ ဘတစ္ေလွ်ာက္ ထား၀ယ္ျမိဳ ႔မွာေနသြားတဲ့ အခ်ိန္ေတြနဲ႔
ပန္းခ်ီကားရဲ ႔လက္ရာကို ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားအေနန႔ဲ ခ်ိန္ထိုးနွိဳင္းယွည္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာက္ခ်က္ခ်မွဳအသစ္တစ္ခု ခ်နိုင္အံုးမယ္ထင္ပါတယ္ ။
အဓိကအားျဖစ္ ပန္းခ်ီကားကို ဆြဲခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကိုပါ ။ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ ငယ္စဥ္ဘ၀မွာ သူ႔ဇာတိေျမကေန ထား၀ယ္ျမိဳ ႔ကိုေျပာင္းေရႊ ႔ ေနထိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက ဆရာၾကီးဟာ အသက္ ၂၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ရွိေနျပီး အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ ေဒၚနီနဲ႔ လည္းအသက္ရြယ္တူ အရြယ္တူေလာက္ရွိပါတယ္တဲ့ ။ ဒီေတာ့ ဆရာၾကီးက သူခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ သူငယ္ခ်င္း မနီ ( ေဒၚနီ ) ကို အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ဒီပံုတူ ပန္းခ်ီကားကိုေရးဆြဲေပးခဲ့တယ္လို႔ မွတ္သားရေၾကာင္း ေဒၚနီရဲ ႔ ေျမးျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္ရွိန္က ေျပာျပပါတယ္ ။ ဒါဆိုရင္ လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ေတြ ႔ေနရတဲ႔ ေဒၚနီရဲ ႔ ပံုတူ ဆီေဆးပန္းခ်ီလက္ရာဟာ ဆရာၾကီး ငယ္ရြယ္နုပ်ိဳစဥ္ အသက္ နွစ္ဆယ္ေက်ာ္၀န္းက်င္ အရြယ္ေလာက္မက ေရးဆြဲထားတဲ့
လက္ရာ ဟုတ္ပါရဲ ႔လားလို႔ ေလ့လာၾကည့္သင့္ပါတယ္ ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီပန္းခ်ီကားနဲ႔ ရင္းနွီးဖူးတဲ့ ထား၀ယ္သား ပန္းခ်ီပညာရွင္ ဆရာျမင့္ေမာင္ ကိုဆက္သြယ္ျပီး ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။ ဆရာျမင့္ေမာင္က ဆရာၾကီးရဲ ႔ ပန္းခ်ီလက္ရာနဲ႔ ပန္းခ်ီကား ေအာက္ေျခေဒါင့္စြန္းမွာ ျမန္မာလို ေရးထိုးထားခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီးရဲ ႔ ထိုးျမဲလက္မွတ္ကိုၾကည့္ျပီး ေဒၚနီ ပံုတူ ပန္းခ်ီကားဟာ ဆရာၾကီး လူလတ္ပိုင္း အရြယ္ေလာက္မွာ ေရးဆြဲခဲ့တာ ျဖစ္နိဳင္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းေပးပါတယ္ ။
ဒါဆို ဒီပန္းခ်ီလက္ရာဟာ ဆရာၾကီးရဲ ႔ပန္းခ်ီပညာနုစဥ္အခါက ေရးဆြဲခဲ့တာ မဟုတ္သလို ပညာရင့္က်က္ဆံုးအခ်ိန္ေတြမွာ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ပံုလည္းမျဖစ္နိဳင္ဘူးလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာပါ ။ ဒီပန္းခ်ီပံုေရးဆြဲတဲ႔ အခ်ိန္က ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ေရာ ေဒၚနီပါ သက္ ၄၀ ၀န္းက်င္ေတြ ရွိေနေလာက္ပါတယ္ ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဆရာၾကီးဟာ ေဒၚနီ အသက္ ၈၀ အရြယ္ေရာက္မွ မွာမွ လူပံုကိုၾကည့္ျပီး တိုက္ရိုက္ ပံုတူဆြဲခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာပါပဲ ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ေဒၚနီရဲ ႔ ပံုတူပန္းခ်ီကားမွာ ဆရာၾကီးရဲ ႔ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ပန္းခ်ီလက္ရာေတြနဲ႔ အတူ တျခားထူးျခားမွဳတစ္ခုလည္း ပါေနတယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာပါ ။
လူတစ္ေယာက္ရဲ ႔႔ပံုကို ဆယ္စုနွစ္ ေလးခုေလာက္ေက်ာ္ျပီး ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္း ေရးဆြဲထားတဲ့ပံုလည္း ျဖစ္တယ္ ၊ ေနာက္ျပီး အဲဒီလို ခန္႔မွန္းျပီး ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီပံုကလည္း ကာယကံရွင္ အသက္ ၈၀ ေလာက္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ တကယ္လည္းတူေနတယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြဟာ ဒီပန္းခ်ီကားရဲ ႔ ထူးျခားမွဳလို႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္သလို ေရးဆြဲသူ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ ႔ ထူးျခားတဲ့ အနုပညာစြမ္းပကားတစ္ခုလို႔လည္း သတ္မွတ္ရမွာပါ ။
ေနာက္ျပီး အဲဒီ ပန္းခ်ီကားဟာ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ ႔ဘ၀ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ အေၾကာင္းကိုေျပာေနလိမ့္မယ္လုို႔လည္း ထင္ပါတယ္ ။
( ရန္ေနာင္စိုး )
... 22015, JAN , 26 . Vol :2 No 32 The Tanintharyi Weekly
Labels:
ရန္ေနာင္စိုး,
အႏုပညာ
6:35 PM
မၾကာခဏ ဇက္ေၾကာတက္ၾကသူမ်ား၊ ဇက္ေတာင့္တင္းျခင္း၊ ကိုယ္ေငြ႕ေႏြးေႏြးႏွင့္ ဖ်ားခ်င္ သကဲ့သို႔ ျဖစ္ၿပီး ကိုယ္လက္မ်ား ေလးလံျခင္း၊ ေခၽြးငုပ္ ျခင္းမ်ား ခံစားရပါက သိေႏၶာဆား အနည္းငယ္မွ်ကို ကန္စြန္းရြက္ ႀကိတ္ညႇစ္ရည္ စပ္ေပးပါ။
ထိုေဆးရည္ကို လူႀကီး ေဆးတစ္ခြက္စာ အတြက္ ဟင္းစာ စတီးဇြန္းႏွင့္ တစ္ခြန္းကို နံနက္ တစ္ႀကိမ္၊ ေန႔လယ္ တစ္ႀကိမ္၊ ညတစ္ႀကိမ္ တစ္ေန႔ သံုးႀကိမ္ တိုက္ေကၽြးေပးပါ။ အဆိုပါ လကၡာဏာမ်ား အတြက္ ဤေဆးရည္ တစ္စက္ကို သန္႔ရွင္းေသာ ေရဆယ္စက္ႏွင့္ ေရာစပ္၍ မ်က္စဥ္း ေဆးရည္ အျဖစ္ ခပ္ေပး ႏိုင္ပါသည္။
ဟင္းလ်ာတစ္ခြက္ က်န္းမာေရးအတြက္
လတ္ဆက္သည့္ ကန္စြန္း႐ိုးနီ၊ ရြက္က် ပန္းလိန္ရြက္ကို ေရးေႏြးႏွင့္ ေဖ်ာပါ။ ထို႔ေနာက္ ပါးပါးလွီး ျဖတ္ေတာက္၍ ငါးက်ည္းေျခာက္၊ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္နီ၊ ဆီ၊ ဆား ထည့္၍ သံပရာရည္ ဆမ္းကာ အသုပ္အျဖစ္ စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ အူလမ္းေၾကာင္းတြင္ ျဖစ္ေပၚ ႏိုင္ေသာ ဝမ္းကိုက္ ေရာဂါ၊ ေသြးဝမ္း ကိုက္ေရာဂါ၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔တြင္ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ မီးယပ္ ေသြးပုပ္ က်န္ေသာ ေရာဂါ၊ မီးယပ္ ေသြးမမွန္ေသာ ေရာဂါ၊ သားအိမ္ေလွ်ာက်ေသာ ေရာဂါ၊ သားျမတ္နာ (ႏို႔အံုနာ)၊ ႏို႔ထြက္နည္းျခင္း၊ ဇက္ေၾကာထိုးျခင္း၊ ဇက္ေၾကာတက္ျခင္း၊ ေခ်ာင္းဆိုးျခင္း၊ အသားအေရႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေရျပား ေရာဂါမ်ား၊ အသံဝင္ အသံပ်က္ ေရာဂါအျပင္ ဆီးအိမ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေရာဂါတို႔တြင္ ကုသရာ၌ အသံုးဝင္ ေစပါသည္။
က်န္းမာေရး
မၾကာခဏ ကန္စြန္းရြက္ကို စားသံုး ေပးျခင္းျဖင့္ က်န္းမာမႈကို ျမႇင့္တင္ ေပးႏိုင္ၿပီး ခြန္အား ဗလရွိျခင္း၊ ဝမ္းတြင္း ေရာဂါကို သန္႔စင္ေပးျခင္း၊ အပူဒဏ္၊ အေအးဒဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္ ရွိ ေစျခင္း၊ ေရာဂါ တစ္စံုတစ္ရာ လြယ္ကူစြာ ဝင္ေရာက္မႈကို တားဆီး ကာကြယ္ ေစႏိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အသံုးဝင္ေသာ ကန္စြန္းရြက္ႏွင့္ တိုင္းရင္းေဆး ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စာဖတ္ ပရိသတ္မ်ား ထံသို႔ ေရးသား တင္ျပ လိုက္ရပါသည္။
Health Digest
အေၾကာတက္ ျခင္းႏွင့္ ကန္စြန္းရြက္
Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Tuesday, February 3, 2015 | 6:35 PM
မၾကာခဏ ဇက္ေၾကာတက္ၾကသူမ်ား၊ ဇက္ေတာင့္တင္းျခင္း၊ ကိုယ္ေငြ႕ေႏြးေႏြးႏွင့္ ဖ်ားခ်င္ သကဲ့သို႔ ျဖစ္ၿပီး ကိုယ္လက္မ်ား ေလးလံျခင္း၊ ေခၽြးငုပ္ ျခင္းမ်ား ခံစားရပါက သိေႏၶာဆား အနည္းငယ္မွ်ကို ကန္စြန္းရြက္ ႀကိတ္ညႇစ္ရည္ စပ္ေပးပါ။
ထိုေဆးရည္ကို လူႀကီး ေဆးတစ္ခြက္စာ အတြက္ ဟင္းစာ စတီးဇြန္းႏွင့္ တစ္ခြန္းကို နံနက္ တစ္ႀကိမ္၊ ေန႔လယ္ တစ္ႀကိမ္၊ ညတစ္ႀကိမ္ တစ္ေန႔ သံုးႀကိမ္ တိုက္ေကၽြးေပးပါ။ အဆိုပါ လကၡာဏာမ်ား အတြက္ ဤေဆးရည္ တစ္စက္ကို သန္႔ရွင္းေသာ ေရဆယ္စက္ႏွင့္ ေရာစပ္၍ မ်က္စဥ္း ေဆးရည္ အျဖစ္ ခပ္ေပး ႏိုင္ပါသည္။
ဟင္းလ်ာတစ္ခြက္ က်န္းမာေရးအတြက္
လတ္ဆက္သည့္ ကန္စြန္း႐ိုးနီ၊ ရြက္က် ပန္းလိန္ရြက္ကို ေရးေႏြးႏွင့္ ေဖ်ာပါ။ ထို႔ေနာက္ ပါးပါးလွီး ျဖတ္ေတာက္၍ ငါးက်ည္းေျခာက္၊ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္နီ၊ ဆီ၊ ဆား ထည့္၍ သံပရာရည္ ဆမ္းကာ အသုပ္အျဖစ္ စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ အူလမ္းေၾကာင္းတြင္ ျဖစ္ေပၚ ႏိုင္ေသာ ဝမ္းကိုက္ ေရာဂါ၊ ေသြးဝမ္း ကိုက္ေရာဂါ၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔တြင္ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ မီးယပ္ ေသြးပုပ္ က်န္ေသာ ေရာဂါ၊ မီးယပ္ ေသြးမမွန္ေသာ ေရာဂါ၊ သားအိမ္ေလွ်ာက်ေသာ ေရာဂါ၊ သားျမတ္နာ (ႏို႔အံုနာ)၊ ႏို႔ထြက္နည္းျခင္း၊ ဇက္ေၾကာထိုးျခင္း၊ ဇက္ေၾကာတက္ျခင္း၊ ေခ်ာင္းဆိုးျခင္း၊ အသားအေရႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေရျပား ေရာဂါမ်ား၊ အသံဝင္ အသံပ်က္ ေရာဂါအျပင္ ဆီးအိမ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေရာဂါတို႔တြင္ ကုသရာ၌ အသံုးဝင္ ေစပါသည္။
က်န္းမာေရး
မၾကာခဏ ကန္စြန္းရြက္ကို စားသံုး ေပးျခင္းျဖင့္ က်န္းမာမႈကို ျမႇင့္တင္ ေပးႏိုင္ၿပီး ခြန္အား ဗလရွိျခင္း၊ ဝမ္းတြင္း ေရာဂါကို သန္႔စင္ေပးျခင္း၊ အပူဒဏ္၊ အေအးဒဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္ ရွိ ေစျခင္း၊ ေရာဂါ တစ္စံုတစ္ရာ လြယ္ကူစြာ ဝင္ေရာက္မႈကို တားဆီး ကာကြယ္ ေစႏိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အသံုးဝင္ေသာ ကန္စြန္းရြက္ႏွင့္ တိုင္းရင္းေဆး ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စာဖတ္ ပရိသတ္မ်ား ထံသို႔ ေရးသား တင္ျပ လိုက္ရပါသည္။
Health Digest
Labels:
အေထြေထြ ဗဟုသုတ,
ေဆးႏွင္႔က်န္းမာေရး
5:21 AM
မာေသာေမြ႕ယာေပၚ၌ အိပ္ၿခင္းနွင္႔ ခါးရိုးတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ၾကြက္သားမ်ား၊ အရြတ္မ်ား သန္မာလာေစမည္႔ ေလ႔က်င့္ခန္းမ်ား မွန္မွန္ ၿပဳလုပ္ေပးၿခင္း ပင္ၿဖစ္သည္၊ ၎တုိ႔မွာ-
(၁) လမ္းမွန္မွန္ ေလွ်ာက္ေပးၿခင္းၿဖင္႕ ခါးရွုိး ၾကြက္သားမ်ားကုိ သန္မာေစသည္႔ အၿပင္ ခါးရုိးကုိ ေထာက္ပံ႔ေပးထားသည္႔ အရြတ္မ်ားကုိလဲ အားရွိေစပါသည္၊
(၂) လမ္းမွန္မွန္ မေလွ်ာက္နုိင္သူမ်ားအဖုိ႔ ေအာက္ေဖၚၿပပါ ေလ႕က်င္႕ခန္းမ်ားကုိ ေန႕စဥ္မွန္မွန္ ၿပဳလုပ္ေပးပါက ခါးနာၿခင္းမွကင္းေ၀းေစပါသည္၊ ေရွးဦးစြာ ေမြ႔ယာတစ္ခုေပၚတြင္ ေမွာက္လ်က္အိပ္ ပါ၊လက္နွစ္ဖက္ကုိ ေဘးတစ္ဖက္ တစ္ခ်က္စီတြင္ ခ်ထားပါ၊ ထုိ႕ေနာက္ေခါင္း၊လည္ပင္းနွင္႕ ရင္ပုိင္းတုိ႔ကုိ(ခါးေကာ႕ၿပီး) အေပၚသုိ႔ မ နုိင္သေလာက္ မပါ၊ ထုိ႔ေနာက္ ၿပီးလွ်င္ ၿပန္ခ်ပါ၊ ထုိ
သုိ႔(၁၀)ၾကိမ္ ၿပဳလုပ္ပါ၊ ထုိ႔ေနာက္ ဒူးမေကြးေစဘဲ ေၿခေတာက္ကုိ အေပၚသုိ႔မေပးပါ၊ ထုိ႔ေနာ
က္ၿပန္ခ်ပါ၊ ထုိသုိ႔(၁၀)ၾကိမ္ၿပဳလုပ္ပါ၊ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေခါင္းပုိင္းေရာ၊ ေၿခေတာက္ပုိင္းပါ(ခါးေကာျ့ပီး) တၿပိဳင္နက္(၁၀)ၾကိမ္ မ ပါ၊ ၿပန္ခ်ပါ။(ထုိသုိ႕ ၿပဳလုပ္ရာတြင္ လက္နွစ္ဖက္၏ အကူအညီမပါဘဲ ၿပဳလုပ္ရပါမည္၊)
(၃) ေနာက္ ေလ႕က်င္႕ခန္းတစ္ခုမွာ ခါးကုိ မတ္မတ္ထားၿပီး ေၿခဖ်ားေထာက္၍ ထုိင္ထ ၿပဳလုပ္ပါ၊တစ္ေန႔လွ်င္ (၁၅)ၾကိမ္ ၿပဳလုပ္ပါ၊(ထုိသုိ႔ ၿပဳလုပ္စဥ္ လက္နွစ္ဖက္ကုိ ခါးတြင္ေထာက္ထားပါ၊)
အထက္ပါ ေလ႔က်င္႕ခန္းမ်ားကုိ မွန္မွန္ ၿပဳလုပ္ေပးပါက ခါးနာၿခင္း၊ ခါးဆစ္လြဲၿခင္းတုိ႔ အႏၱရာယ္မွ ၾကိဳတင္ ကာကြယ္နုိင္ပါသည္။
ဖုိးသူေတာ္ (www.phothutaw.com)
Credit : Mg Mandalay
ခါးနာၿခင္းနွင္႕ေက်ာရိုးဆစ္လဲြသြားၿခင္းတုိ႔ မၿဖစ္ပြားရေအာင္ ကာကြယ္နည္းမ်ား
Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Monday, February 2, 2015 | 5:21 AM
မာေသာေမြ႕ယာေပၚ၌ အိပ္ၿခင္းနွင္႔ ခါးရိုးတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ၾကြက္သားမ်ား၊ အရြတ္မ်ား သန္မာလာေစမည္႔ ေလ႔က်င့္ခန္းမ်ား မွန္မွန္ ၿပဳလုပ္ေပးၿခင္း ပင္ၿဖစ္သည္၊ ၎တုိ႔မွာ-
(၁) လမ္းမွန္မွန္ ေလွ်ာက္ေပးၿခင္းၿဖင္႕ ခါးရွုိး ၾကြက္သားမ်ားကုိ သန္မာေစသည္႔ အၿပင္ ခါးရုိးကုိ ေထာက္ပံ႔ေပးထားသည္႔ အရြတ္မ်ားကုိလဲ အားရွိေစပါသည္၊
(၂) လမ္းမွန္မွန္ မေလွ်ာက္နုိင္သူမ်ားအဖုိ႔ ေအာက္ေဖၚၿပပါ ေလ႕က်င္႕ခန္းမ်ားကုိ ေန႕စဥ္မွန္မွန္ ၿပဳလုပ္ေပးပါက ခါးနာၿခင္းမွကင္းေ၀းေစပါသည္၊ ေရွးဦးစြာ ေမြ႔ယာတစ္ခုေပၚတြင္ ေမွာက္လ်က္အိပ္ ပါ၊လက္နွစ္ဖက္ကုိ ေဘးတစ္ဖက္ တစ္ခ်က္စီတြင္ ခ်ထားပါ၊ ထုိ႕ေနာက္ေခါင္း၊လည္ပင္းနွင္႕ ရင္ပုိင္းတုိ႔ကုိ(ခါးေကာ႕ၿပီး) အေပၚသုိ႔ မ နုိင္သေလာက္ မပါ၊ ထုိ႔ေနာက္ ၿပီးလွ်င္ ၿပန္ခ်ပါ၊ ထုိ
သုိ႔(၁၀)ၾကိမ္ ၿပဳလုပ္ပါ၊ ထုိ႔ေနာက္ ဒူးမေကြးေစဘဲ ေၿခေတာက္ကုိ အေပၚသုိ႔မေပးပါ၊ ထုိ႔ေနာ
က္ၿပန္ခ်ပါ၊ ထုိသုိ႔(၁၀)ၾကိမ္ၿပဳလုပ္ပါ၊ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေခါင္းပုိင္းေရာ၊ ေၿခေတာက္ပုိင္းပါ(ခါးေကာျ့ပီး) တၿပိဳင္နက္(၁၀)ၾကိမ္ မ ပါ၊ ၿပန္ခ်ပါ။(ထုိသုိ႕ ၿပဳလုပ္ရာတြင္ လက္နွစ္ဖက္၏ အကူအညီမပါဘဲ ၿပဳလုပ္ရပါမည္၊)
(၃) ေနာက္ ေလ႕က်င္႕ခန္းတစ္ခုမွာ ခါးကုိ မတ္မတ္ထားၿပီး ေၿခဖ်ားေထာက္၍ ထုိင္ထ ၿပဳလုပ္ပါ၊တစ္ေန႔လွ်င္ (၁၅)ၾကိမ္ ၿပဳလုပ္ပါ၊(ထုိသုိ႔ ၿပဳလုပ္စဥ္ လက္နွစ္ဖက္ကုိ ခါးတြင္ေထာက္ထားပါ၊)
အထက္ပါ ေလ႔က်င္႕ခန္းမ်ားကုိ မွန္မွန္ ၿပဳလုပ္ေပးပါက ခါးနာၿခင္း၊ ခါးဆစ္လြဲၿခင္းတုိ႔ အႏၱရာယ္မွ ၾကိဳတင္ ကာကြယ္နုိင္ပါသည္။
ဖုိးသူေတာ္ (www.phothutaw.com)
Credit : Mg Mandalay
Labels:
က်န္းမာေရး
တစ်ပတ်အတွင်းဒိုင်ယာရီ
-
►
2022
(1)
- ► 12/04 - 12/11 (1)
-
►
2021
(6)
- ► 08/15 - 08/22 (1)
- ► 08/08 - 08/15 (1)
- ► 07/25 - 08/01 (1)
- ► 07/11 - 07/18 (3)
-
►
2016
(8)
- ► 05/08 - 05/15 (1)
- ► 03/27 - 04/03 (1)
- ► 03/13 - 03/20 (2)
- ► 02/21 - 02/28 (2)
- ► 02/07 - 02/14 (1)
- ► 01/31 - 02/07 (1)
-
▼
2015
(32)
- ► 12/27 - 01/03 (1)
- ► 12/13 - 12/20 (4)
- ► 11/22 - 11/29 (2)
- ► 07/19 - 07/26 (1)
- ► 04/19 - 04/26 (3)
- ► 04/12 - 04/19 (2)
- ► 04/05 - 04/12 (2)
- ► 03/08 - 03/15 (3)
- ► 03/01 - 03/08 (1)
- ► 02/22 - 03/01 (3)
- ► 02/15 - 02/22 (3)
- ▼ 02/01 - 02/08 (4)
- ► 01/25 - 02/01 (3)
-
►
2014
(10)
- ► 09/21 - 09/28 (1)
- ► 07/13 - 07/20 (1)
- ► 05/25 - 06/01 (1)
- ► 04/13 - 04/20 (2)
- ► 03/30 - 04/06 (1)
- ► 02/16 - 02/23 (2)
- ► 02/09 - 02/16 (2)
-
►
2013
(70)
- ► 12/29 - 01/05 (1)
- ► 11/17 - 11/24 (1)
- ► 11/03 - 11/10 (3)
- ► 10/27 - 11/03 (5)
- ► 10/20 - 10/27 (5)
- ► 10/13 - 10/20 (12)
- ► 10/06 - 10/13 (9)
- ► 09/29 - 10/06 (10)
- ► 09/22 - 09/29 (5)
- ► 09/15 - 09/22 (5)
- ► 09/08 - 09/15 (1)
- ► 09/01 - 09/08 (1)
- ► 07/28 - 08/04 (3)
- ► 07/21 - 07/28 (1)
- ► 06/16 - 06/23 (1)
- ► 06/02 - 06/09 (4)
- ► 05/26 - 06/02 (1)
- ► 04/07 - 04/14 (1)
- ► 03/10 - 03/17 (1)
-
►
2012
(43)
- ► 12/23 - 12/30 (1)
- ► 11/04 - 11/11 (5)
- ► 10/28 - 11/04 (1)
- ► 10/21 - 10/28 (3)
- ► 10/07 - 10/14 (2)
- ► 09/30 - 10/07 (11)
- ► 09/09 - 09/16 (1)
- ► 07/29 - 08/05 (2)
- ► 07/22 - 07/29 (2)
- ► 07/15 - 07/22 (4)
- ► 07/08 - 07/15 (3)
- ► 07/01 - 07/08 (2)
- ► 06/24 - 07/01 (1)
- ► 06/17 - 06/24 (1)
- ► 06/03 - 06/10 (1)
- ► 05/27 - 06/03 (1)
- ► 04/15 - 04/22 (2)
-
►
2011
(3)
- ► 10/02 - 10/09 (3)
-
►
2010
(1)
- ► 06/20 - 06/27 (1)