Home » » အဂၤဝိဇၨာေဗဒင္ပညာ(အပိုင္း ၂ )

အဂၤဝိဇၨာေဗဒင္ပညာ(အပိုင္း ၂ )

Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Thursday, October 6, 2011 | 12:37 AM


ဗုဒံၶသရဏံ ဂစာၦမိ                    ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ                      သံဃံသရဏံ ဂစာၦမိ 
                                          အရဟံ သိဒၶိ
                  “  ပၪၥဂုဏံ အဟံဝႏၵာမိ ။ အာစရိယဂုဏံ အဟံဝႏၵာမိ

ေဝါဟာရ အသံုးအႏႈန္းမ်ား
(၉၀)မိနစ္ အခါ တစ္ခုကို …………….မူလအခါ
(၁၈)မိနစ္ အခါတစ္ခုကို ………………အခါခြဲ
(၆)မိနစ္ အခါတစ္ခုကို ………………..ဘုတၱိအခါခြဲ     ဟူ၍ေခၚေဝၚအသံုးျပဳမည္။


 သံုးလီမ်ား အဆန္းလုပ္ လုပ္ ၆မိနစ္ စီေပါ႔ ။ ဆပြတ္နဲ႔ဘဲ႔ယူ  ဟုဆိုသျဖင္႔ ကၽြႏု္ပ္သည္ဤသို႔
အဓိပၸာယ္ေဖာ္ၾကည္႔လိုက္သည္။
         
အခါခြဲ(၁၈မိနစ္)
          ဘုတၱိအခါခြဲမ်ား(၆မိနစ္ စီ)






အခါခြဲ ဆပြတ္
(ပ)၆မိနစ္
(ဒု)၆မိနစ္
(တ)၆မိနစ္
၁ (ေႏြ)    အံ
 ၁ (ေႏြ)
 ၆ (ၾကာ)
 ၄ (ဟူး)
၆(ၾကာ)   သီ
 ၆ (ၾကာ)
 ၄ (ဟူး)
 ၂ (လာ)
၄(ဟူး)    လ
 ၄ (ဟူး)
 ၂ (လာ)
 ၀ (ေန)
၂(လာ)   ခံ
 ၂ (လာ)
 ၀ (ေန)
 ၅ (ေတး)
၀(ေန)    တ
 ၀ (ေန)
 ၅(ေတး)
 ၃ (ဂါ)
၅(ေတး) ျပည္႕
 ၅(ေတး)
 ၃ (ဂါ)
 ၁  (ေႏြ)
၃(ဂါ)    စာ
 ၃ (ဂါ)
 ၁ (ေႏြ)
 ၆ (ၾကာ)
ဤသို႔ ကၽြႏု္ပ္၏ ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္တြင္ေရး ခ်လိုက္သည္။
ဤမွ်ေလာက္ဆိုလွ်င္ အေျခခံ႐ွိသူတို႔ သေဘာေပါက္ေပေရာ႔မည္။အေျခခံမ႐ွိသူမ်ားအတြက္မူဘာမွ်
မသိျဖစ္ေနေပလိမ္႔မည္။
  
                      က်မ္းရင္းလကၤာႏွင္႔ျပန္လည္ၫွိျခင္း
၉၀မိနစ္ မူလအခါတစ္ခုကို ၆မိနစ္ဘုတၱိအခါခြဲမ်ား ပိုင္းျခားလွ်င္ ဘုတၱိအခါခြဲေပါင္း(၁၅) ခါရ၏။

မူလအခါေပါင္း(၈)ခါအတြက္  ဘုတၱိအခါခြဲေပါင္း(၁၂၀) ရပါသည္။

ဤတြင္ ဆရာေတာ္ခင္ႀကီးေဖ်ာ္၏ မူလက်မ္းရင္းလကၤာႏွင္႔ ကိုက္ညီေပေတာ႔သည္ ။

ကိုက္ညီပံု

သူရဇၨကစ၍စဥ္စီ ႐ွစ္ခါညီ  ဟုဆိုသျဖင္႔ (၉၀)မိနစ္စီအညီအမွ် ႐ွစ္ခါ ပိုင္းၿပီးျဖစ္သည္။

႐ွစ္လီၿဂိဳလ္ေပါင္းျပ ဟုဆိုရာတြင္လည္း မူလအခါတစ္ခုကို အခါခြဲ(၅)ခုႏွင္႔ ဘုတၱိအခါခြဲ(၃)ခု

စုစုေပါင္း ၿဂိဳလ္အခါ(၈)ခု ေပါင္းထည္႕ၿပီးျဖစ္သည္။

႐ွစ္လီ ဆိုသည္႔သေဘာတရားအတိုင္း မူလအခါ(၈)ခုစလံုးသို႔ ေပါင္းထည္႔ရမည္ဟုအဓိပၸာယ္

ရသျဖင္႔  မူလအခါ ႐ွစ္ခု အတြက္ ဘုတၱိအခါခြဲေပါင္း(၁၂၀) ရေလသည္။



ထိုအခါမွ “ရာသီဆယ္႔ႏွစ္ဝ သခၤ်ာယူ၍ဆ ဆိုသည္မွာလည္းဤသို႔ကိုက္ညီေနျပန္ပါေတာ႔သည္။

အထဗၺဏေဗဒင္(မဟာကာလေဗဒင္) တြက္ရာတြင္ မိႆ ၿပိႆ စေသာ ရာသီ၁၂ခြင္ ခ်၍ တြက္

ခ်က္ရမည္ဟူလို ။

 ထို႔အျပင္ “ဆယ္႔ႏွစ္ ကို သခၤ်ာဂဏန္းခ်ေရးလိုက္လွ်င္ “၁၂ဟုရ၏

ကဲ ..ၾကည္႕ ။နားလည္ရန္ခက္ခဲေသာ ပေဟဠိစာသားမ်ားကိုလည္းအေျဖထုတ္ၿပီးျဖစ္၍

ကိုက္ညီမႈ႐ွိသည္ကို အ႔ံၾသစြာျမင္ေတြ႔ရေလသည္။

ထိုထက္အံ႔ၾသဘြယ္ေကာင္းသည္မွာ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္မွတစ္ခ်ိန္ကူးေျပာင္းေသာအခါ

ေျပာင္းလဲေသာ အခါ မ်ားမွာ ဆပြတ္ၿဂိဳလ္အစီအစဥ္အတိုင္း ကြက္တိျဖစ္ေနသည္ကို

ေတြ႔႐ွိရေပသည္။



သီအိုရီမ႐ွိေသာလက္ေတြ႔သည္အကန္းႏွင္႔တူ၍ လက္ေတြ႔မ႐ွိေသာ သီအိုရီ သည္လည္းအက်ိဳးႏွင္႔တူေပ၏။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဤပညာခန္းကိုရ႐ွိသည္႔ ၂၀၀၀ခုႏွစ္မွ

၂၀၀၂ခုႏွစ္အထိ လက္ေတြ႕သုေတသနအႀကိမ္ႀကိမ္(အႀကိမ္တစ္ရာထက္မနည္း)ျပဳလုပ္

ခဲ႔ပါသည္။ အခ်ိန္မ်ားစြာေပးဆပ္ခဲ႔ရ၏ ။အလြန္မွန္ကန္တိက်ေသာအေျဖမ်ားရ႐ွိသျဖင္႔

ပညာအစစ္အမွန္ကိုရ႐ွိေလျခင္းဟု မ်ားစြာဝမ္းေျမာက္ပီတိျဖစ္ရပါေတာ႔သည္ ။

     ဤအခ်ိန္(၂၀၀၂ခုၾသဂုတ္လ)မွစ၍ ကၽြႏု္ပ္၏ စီးပြားေရး လူမႈေရး ႏွင္႔ ဘာသာေရးဆိုင္ရာက်င္႔ႀကံ

အားထုတ္မႈမ်ား စသည္တို႔သည္ အဘက္ဘက္မွျပည္႕စံုကာ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ခဲ႔ပါသည္။

မေတာ္ေလာဘမပါေသာ အရာခပ္သိမ္း လိုတရ ျပည္႕စံုခဲ႔ပါသည္။

                        ဆရာအ႐ွင္၏ေက်းဇူးအလြန္ႀကီးမားေပစြ

  ေ႐ွးပညာ႐ွိတို႔သည္ “ဉာဏ္တူလွ်င္ယူစတမ္း “သိသူေဖာ္စား မသိသူေက်ာ္သြား နည္းမ်ား

ျဖင္႔သာပညာရပ္မ်ားကိုမွတ္တမ္းတင္ထားခဲ႔ၾကသည္။(မသူေတာ္မ်ားထံသို႔ ပညာမ်ားေရာက္႐ွိ

သြားမည္ကို စိုးရိမ္ခဲ႔ၾကဟန္႐ွိသည္။)

      ၆မိနစ္လွ်င္ အခါတစ္ခုခြဲေသာနည္းသည္လည္း ကၽြႏ္ုပ္ထက္အလ်င္ သို႔မဟုတ္ ေနာက္က်

မွရ႐ွိသူမ်ား ႐ွိကို႐ွိမည္ျဖစ္သည္ ။သို႔ေသာ္ ဤပညာခန္းကို ယေန႔အထိ ေဖာ္ျပသူ တစ္ေယာက္

မွ်မ႐ွိေသးပါ။ ကၽြႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္သည္ပင္လွ်င္ ႏွစ္အတန္ၾကာ သိုဝွက္ထားခဲ႔၏ ။

       သို႔ေသာ္ အင္တာနက္႐ြာအတြင္း ျမန္မာ မာတီပလိုင္းမိသားစုအိမ္ထဲသို႔ ကၽြႏ္ုပ္ေရာက္႐ွိ

လာေသာအခါ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈမ်ားစြာျဖင္႔ ေႏြးေထြးစြာႀကိဳဆိုၾကေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္မွာမ်ားစြာဝမ္း

ေျမာက္ပီတိျဖစ္ရပါသည္။ၿပီးလွ်င္ တစ္ဦးႏွင္႔တစ္ဦး နည္းပညာမ်ားအျပန္အလွန္မွ်ေဝေပးေနသည္

ကိုေတြ႔ႀကံဳရေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္မွာၾကီးမားစြာေသာအ႐ွက္စိတ္မ်ားျဖစ္ေပၚခဲ႔ ၏။

      ကြန္ျပဴတာ၊အင္တာနက္ စသည္႔နည္းပညာမ်ားကို လံုးဝနားမလည္ေသာ ကၽြႏ္ုပ္မွာ

မိသားစုအတြင္း ယူသူသက္သက္သာျဖစ္ေနေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။

သို႔အတြက္ ပညာရပ္တစ္ခုခုျပန္လည္ေပးေဝလိုေသာ ဆႏၵသည္ ျပင္းျပစြာျဖစ္ေပၚခဲ႔ပါသည္။

   ဤအခ်ိန္တြင္ စကားဝါ (မင္းေနာင္႐ုိး) မွ ဦးရဲ႕ဘဝအေတြ႕အႀကံဳမ်ားေရးပါလား ဖတ္ခ်င္လို႔

ဟု ဆႏၵျပဳလာေသာအခါ ကၽြႏု္ပ္မေနႏိုင္ၿပီ ။ တစ္ခုခုေတာ႔ေပးမွကိုျဖစ္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်

လိုက္သည္။

        လူတစ္ေယာက္၏ ဘဝအေတြ႕အႀကံဳထက္ ၊ ျဖတ္သန္းခဲ႔ရေသာ၊ဘဝအေတြ႕အႀကံဳမွ

ရ႐ွိေသာအသိအျမင္မ်ားကို ေပးမွပိုမိုသင္႔ျမတ္ ေကာင္းမြန္မည္ဟု စဥ္းစားဆံုးျဖတ္လိုက္၏။

         သို႔အတြက္ …… ပညာလိုလားသူမ်ားအားလံုးရၾကေစရန္၊ ႏွင္႔

                             ျမန္မာ႔အဂၤဝိဇၨာပညာရပ္သည္ အလြန္တိက် မွန္ကန္ ထယ္ဝါေသာ

ပညာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ အခိုင္အမာ႐ွိေၾကာင္းသက္ေသတစ္ခုအျဖစ္အတည္ျပဳႏိုင္ၾကရန္ ရည္သန္

၍ ဟင္းစားသာမကကြန္ခ်က္မ်ားကိုပါ ေပးေဝလိုက္ရပါေတာ႔သည္။

         ဤပညာေပးေဆာင္းပါးႏွင္႔ပတ္သက္၍ ေနာက္အေရးႀကီးသည္႕တစ္ခ်က္႐ွိေသးသည္။

အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ယုတၱိတန္သည္ မတန္သည္ကို သိပၸံနည္းက် ေဝဖန္ၫွိႏိႈင္း၍ ဆံုးျဖတ္

ျပဳၾကေသာ ယေန႔ေခတ္ လူႀကီး လူငယ္အားလံုးသို႔ ကၽြႏု္ပ္ေပးခ်င္ေသာ Message က

သိပၸံပညာကမေျဖ႐ွင္းႏုိင္ေသာ လိုက္မမီေသးေသာအခ်က္မ်ားစြာအနက္

ကၽြႏု္ပ္၏ဆရာအ႐ွင္က ကၽြႏု္ပ္အားအသံျဖင္႔ ပညာရပ္တစ္ခုကိုသင္ၾကားေပးခဲ႔သည္ ”ဆိုေသာ

အခ်က္ကေလးတစ္ခ်က္ျဖစ္ပါေၾကာင္း..။

             ဤတြင္ အဂၤဝိဇၨာပညာ၏ အခ်ိန္  ၊အခါ ပိုင္းျခင္း သင္ခန္းစာ  ၿပီးဆံုးပါၿပီ ။
          
  ဘုတၱိ အခါခဲြ(၁၂၀) အတြက္အသင္႔အသံုးျပဳ ႏိုင္ရန္ ကဒ္ျပားမ်ားကိုတင္ေပးထားပါတယ္။

 

                                                                                                   ဆရာမင္း
 




Share this article :

Post a Comment

 
Support : Copyright © 2011. လြင္႔ေမာင္ေမာင္(ထား၀ယ္) - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger